• 28 בספטמבר 2013

    תחרות לא הוגנת

    שלום,
    אני מייצרת ארנקים מעוצבים.
    בנוסף אני גם המשווקת של המוצר.
    לפני חודש התחלתי לשווק את המוצר שלי ברשת מאוד מוכרת בארץ שלה הרבה סניפים.
    את העיסקה הראשונה ביצעתי מול מנכ״ל הרשת, שילם את התשלום על הסחורה במלואו במזומן.
    לאחר שבוע העובד של אחד הסניפים שבו אני העברתי את הסחורה, מבקש לבצע הזמנה נוספת וכפולה מההזמנה הקודמת. כמובן שאספק להם במיידי כמו שהבטחתי שיש באפשרותי. כששאלתי את העובד לגבי התשלום, נאמר לי שאביא את הסחורה לסניף בצרוף קבלה ושאחזור בשבוע הבא לקבל צ׳ק. הסברתי לעובד שאיני עובדת בצורה כזו ובמתן הסחורה אקבל צ׳ק דחוי עד חודש. ניסיתי לדבר עם המנכ״ל לקבל אישור להזמנה ולנסות להגיע להסדר. המנכ״ל לא הסכים לדבר איתי אלא דרך העובד שלו בלבד. וזה רק כעס שאני לא סומכת על המילה שלו ובמהלך הזה פוגעת בשמה הטוב של הרשת. כמובן שלא הסכמתי לעיסוקה והודעתי למנכ״ל ב SMS שאין לי עניין להתנהל בצורה כזו. הארנק שלי נמכר ב 30 שקלים לבעלי חנויות ולצרכן עד 50 שקלים. מכרתי לרשת במחיר הנמוך ביותר 25₪. בתגובה להודעה שלי הוא החליט למכור את הארנק במחיר כמעט עלות 20 ₪ על מנת לנקום בי ולדחוק אותי החוצה מן השוק. בנוסף הוא מוכר במחיר בלתי אפשרי לאחר שקיבל את המחיר 25 וטען שימכור ב 30₪. האם ניתן לעשות משהו כנגדו. קיימת ברשותי סחורה בעשרות אלפי שקלים ואם ימכור במחיר 20 שקלים אני עלולה להתרסק. אשמח לקבל יעוץ.
    תודה רבה

    28 בספטמבר 2013
  • 28 בספטמבר 2013

    תחרות לא הוגנת

    שלום רב,

    יש מכלול של פתרונות, טובים יותר וטובים פחות.
    כדי להתאים את הפתרון למצב המשפטי שבו את מצויה, עלי לדעת מס פרטים נוספים.

    ראשית, עלי להבין האם יש הסכם כלשהו עם הרשת?

    אם יש הסכם יש לבחון האם הוא מתייחס למגבלות מחיר לצרכן (מצד הרשת).

    כמו כן יש להבין מה אופיו של ההסכם? האם מדובר בהסכם בלעדיות? האם מדובר בהסכם הפצה?

    אם אין הסכם אפשר ללמוד מדרך ההתקשרות (מיילים, הזמנות עבודה וכד').

    את כמובן מוזמנת לשגר לי פרטים נוספים גם לאי מייל לרבות מס' טלפון ליצירת קשר עמך.

    לאחר מכן, ניתן יהא להתקדם לכיוון מציאת פיתרון ראוי.

    שבוע טוב,

    גיא הרשקוביץ, עו"ד

    28 בספטמבר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?