לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלעד

תביעת מלון בחול בגין פשפשי מיטה / סקביאס

צוות הפורום שלום רב, נפשנו חודש שעבר במשך כשבוע במלון באמסטרדם. לאחר הלילה הראשון התחלתי להיעקץ בידיים. חשבנו בהתחלה כי מדובר באלרגיה חריגה או משהו נקודתי, אך לאחר הלילה השני התמלאתי עקיצות בכל הגוף. בהתחלה חשבנו כי מדובר בפשפשי מיטה והמלון הציע לנו לעבור למלון אחר וכך לבטל את העסקה על שאר השהות במלון והחזר כספי על 2 הלילות שעברו או לעבור לחדר אחר. מכיוון ולמצוא מלון אחר מהרגע להרגע במחיר טוב במרכז אמסטרדם זה על גבול הבלתי אפשרי ולנוכח העובדה שבדרך כלל מספיק לעבור לחדר נקי ומרוחק מהטפיל הסכמנו לעבור לחדר אחר. לאחר המעבר לא הופיעו עקיצות חדשות אך כולי סבלתי מתגובה אלרגית חמורה לעקיצות ואף ראיתי רופא במלון וקיבלתי טיפול תרופתי וחזק לאלרגיה וסקבייאס (על הרופא היה לי ביטוח). בהתחלה המלון הציע לי 50 איורו פיצוי שאליו לא הסכמתי מכיוון והיה מדובר בפיצוי "בדיחה" לאחר מספר דיונים נוספים, בסוף הטיול כאשר היינו בטוחים באותו הזמן שרק אני נעקצתי מהטפיל הסכמתי בשבילי לפיצוי של יום שלם במלון על סה"כ 165 איורו, בטענה שהטפיל הרס לי חלק ניכר מהטיול אך לא באתי להתעצבן ולריב ולכן אסתפק בפיצוי הנ"ל על יום אחד בלבד. לאחר החזרה לארץ כל שלושת החברים הנוספים (היינו 4 סה"כ) התחילו להיעקץ בכל הגוף והובחנו כנראה בסקביאס... (תגובה אלרגית לסקביאס יכולה להופיע גם לאחר כשבוע מהנגע). דרשנו פיצוי לכל הקבוצה והמלון סרב בטענה שהפיצוי שניתן לי היה עסקה סופית בהסכמת שני הצדדים וכי הם הסכימו לתת לנו זיכוי מלא בתנאי שנעזוב את המלון לאחר היום השני. הבהרנו להם שההסכם היה סופי אך ורק ביני לבינם ולא כלל את שאר החברים לקבוצה ומעבר למלון אחר לא היה תורם מכיוון והטפיל כנראה דגר אצלם בגוף או שעבר אצלנו במזוודות וכך וגם לא היה פרקטי למצוא מלון אחר (מצאנו את המלון הנ"ל כחודש מראש לאחר חיפושים רבים והתלבטויות) גם היינו עלולים להדביק את המלון החדש ואם היינו עוברים אף אחד לא היה לוקח אחריות עלינו אם גם שאר הקבוצה היו נעקצים במהלך הטיול או אם מצבי היה מחמיר ולכן הבהרתי להם שאנו מסתכלים על הזיכוי "כפיצוי" נוסף לשאר החברים שסבלו בחזרה לארץ. וכמו שהם לקחו אחריות עלי הם צריכים לקחת אחריות גם על שאר הקבוצה. מיותר לציין כי סקביאס הוא טפיל נורא מדבק וטורדני שהיה יכול בקלות להדביק את כל המשפחות שלנו והצלקות נשארו על גופינו גם לאחר חודש מהעקיצות. המלון התנער מאיתנו לחלוטין גם לאחר התכתבויות רבות... וכעת אנו מעוניינים לתבוע אותם. אודה לצוות הפורום לתגובתו והמלצתו כיצד להמשיך בנושא והאם בכלל כדאי להמשיך.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

אלעד, שלום רב, אם מדובר על פיצוי של 165 אירו לאיש, רק העלויות של התביעה יהיו גבוהות בהרבה (תתחיל בפי עשר) ובנוסף יהיה צורך לנסוע להולנד להעיד. בקיצור – תביעה היא לא הפתרון.

אלעד

כמובן שאם נתחיל תביעה לא נסתפק ב 165 אירו לאדם. נבקש פיצוי על כל השהות (6 לילות) + עגמת נפש והחזרים על תרופות של שאר החברים וכמובן העלויות של הטיסה והשהות עקב המשפט. האם זה יהיה לגיטימי לדרוש את כל זה במשפט?

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

אלעד, שלום רב, ראשית, אי אפשר לענות על שאלתך בלי לדעת על מה חתמת כאשר הסכמת לקבל זיכוי על 165 אירו. סביר שויתרת על כל טענה נוספת, ואולי גם על טענות של חבריך. גם בהנחה שהחברים לא ויתרו על טענות, עדיין עלות התביעה לא תהיה פרופורציונלית לסכום התביעה. מכיוון שאין בטחון בהצלחה בתביעה, נראה לי שלא כדאי להגיש תביעה.

אלעד

לא חתמתי פיזית על כלום ההסכם היה בעל פה עם מנהלת המלון ביני לבינה כהסכם סופי בין שנינו. אך שלושת חברי לא היו מעורבים בשיחה. למה אין ביטחון הצלחה בתביעה? אם ברור שנדבקנו בטפיל במלון עצמו? בכל אופן אם לא בתביעה יש דרך כלשהי להשיג משהו מהמלון? הזמנו את המלון דרך אתר בוקינג ידוע לך במקרה אם הם יכולים לעזור בנושא? אחד מההסכמים שהיה לי עם המנהלת זה שאני לא אלכלך עליהם ברשת ובביקורות אחרי שאקבל את הזיכוי אחרת הם יחייבו אותי שוב... אם שאר החברים יפרסמו תגובות שליליות על המלון תהיה להם זכות לחייב אותי שוב? הם יכולים לעשות דבר כזה בכלל? ותודה רבה על ההתייחסות והתגובות.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

אלעד, שלום רב, אין בטחון בהצלחה בתביעה (וזה נכון לגבי כל תביעה) משום שהליך התביעה והוכחתה הינו מורכב ותלוי גם בגורם אנושי. לא תמיד קל – או אפשרי – להוכיח (במשמעות המשפטית) את מה שברור לך כעובדה מוצקה, ובסופו של דבר יש אדם נוסף – השופט – שמחליט. כמו כל אדם גם הוא עלול לטעות או להיות בדעה שונה משל אחד הצדדים. פנייה לבוקינג יכולה לעזור כי להם יש השפעה על המלון. כדאי לנסות. באשר לתגובות שליליות של חבריך – התשובה תלויה במה שבדיוק סוכם עם המלון.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

אלעד, שלום רב, הייתה תקלה בתשובה הקודמת. התשובה אליך היא זו: אם מדובר על פיצוי של 165 אירו לאיש, רק העלויות של התביעה יהיו גבוהות בהרבה (תתחיל בפי עשר) ובנוסף יהיה צורך לנסוע להולנד להעיד. בקיצור – תביעה היא לא הפתרון.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

קובי, שלום רב, כל ניסיון לטפל בנושא – כלומר לבטל את פסק הדין – יעלה הרבה יותר מהסכום, לכן הדרך הזולה ביותר היא לשלם. אם לא תשלם צפה שאם תגיע פעם לקנדה תצטרך לשלם הרבה יותר

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

קובי, שלום רב, כל ניסיון לטפל בנושא – כלומר לבטל את פסק הדין – יעלה הרבה יותר מהסכום, לכן הדרך הזולה ביותר היא לשלם. אם לא תשלם צפה שאם תגיע פעם לקנדה תצטרך לשלם הרבה יותר

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט בינלאומי