לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ר.

יש לנו הסכם ממון ואין לי העתק ממנו - מה מגיע לי בפרידה?

שלום יש לנו הסכם ממון אבל אין לי העתק ממנו , הבית הראשון היה שלו מכרנו וקנינו בית אחר משותף עם משכנתא, 2 מכוניות על שמו, שנינו שכירים ויש 2 ילדים וחשבון משותף - לפני כמה שנים ניסה להעביר לחן אחר סכום מכובד ונתפס וכל הזמן אני בלחץ על העתיד שלנו. השאלה מה מגיע לי במידה ואנחנו נפרדים?כמה מזונות? אקבל חלק מהדירה למרות שרוב כסף היה ממנו?

עו"ד סופי ספקטור

שלום ר. המפתח לשאלתך היא הסכם הממון, האם ההסכם חתום ומאושר ע"י בית המשפט או בית הדין? מה נקבע בהסכם בכל הקשור לרכוש ולנכסים המשותפים? עליך להתעקש ולעשות כל שביכולתך על מנת לקבל עותק מההסכם. כל הסבר משפטי שאתן לך עלול להיות שגוי כי ככל הנראה בהסכם קבעתם התניות והסכמות לגבי הנושאים הממוניים. בכל מקרה אציין כי ככלל, כל הרכוש הנצבר ו/או הנרכש במהלך החיים המשותפים מתחלקים במקרה של פירוד/ גירושין באופן שווה , שימי לב כי כלל זה תקף גם לגבי חובות. מקור המחלוקות הקשות בנושאי חלוקת רכוש נובעים מהתנהגות בני הזוג ביחס אל רכוש שנוי במחלוקת (למשל שהוסדר אחרת לגביו בהסכם ממון או נרכש טרם הנישואין) . במצב ענייניים זה, כדאי לשים לב, לנקודות אלו: א. הנכסים המתחלקים בין בני הזוג הינם - כל זכות שיש לה שווי כלכלי, ונצברה במהלך הנישואין תחולק בין בני הזוג בחלקים שווים. ב. הנכסים שעלולים לא להתחלק באופן שווה או כלל לא - הם נכסים שבגין ניסיונות של בני זוג להברחת נכסים בהם אחד מבני הזוג אינו מעורה כלל במצב הפיננסי, מצב זה פותח פתח להברחות של בן הזוג השני כגון החזקת חשבון סודי, דומה למה שציינת כי העביר בעבר סכום מכובד, ריקון החשבון המשותף בלא ידיעת בן הזוג, הברחת נכסים וכספים לחו"ל, המצאת חובות פיקטיביים וכיו"ב. המלצתי היא בראש וראשונה לאתר את ההסכם שנחתם . בהצלחה!

ר

שלום רב מה לגבי חשבון הבנק המשותף? אם הייתי עקבית כל הזמן עובדה שתפסתי אותו פעם אחת , ואם יש לי מסמכים שהדפסתי כל הזמן דרך האתר , האם זה מספיק בשביל להוכיח שיש לי חלק בכל מה שנצבר ? האם אני צריכה לבקש מהבנק שלנו שלא ייתן לאף אחד מאיתנו להעביר כספים ללא הסכמת הצד השני?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסכם ממון