לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יוסי

תמ"א 38/2

שלום, אנחנו 4 דיירים בבניין אך אחד מסרב להצטרף לפרויקט תמ"א 38/2 כלומר-רק 75% מסכימים.כמובן לא ניתן להגיע ל-80% ללא הצטרפות הדייר הרביעי שממשיך לסרב. האם יש דרך לאכוף על הדייר הסרבן שמעמיד דרישות בלתי הגיוניות בעליל מהיזם,פרויקט זה?

עו"ד שי אליאב

במצב זה המפקח על רישום המקרקעין לא קנה סמכות לדון בנושא. ניתן ללכת לבית המשפט עם שני סעדים: 1. נזיקין - על הנזקים הכספיים הנובעים מהסירוב. 2. על בסיס פסיקה שניתנה, לפיה התנגדות חייבת להיעשות בתו"ל. לו יימצא כי נוהג בחוסר תו"ל התנגדותו תוסר.

רונית

שם תוכן הודעה: שני בנינים סמוכים בעלי מיגרשים שוני גודל, מיועדים לעבור מיני פינוי בינוי האם אחרי הריסת הבנינים, זכויות הבנייה של כל המוכרים תהיינה שוות או שהן תקבענה בהתאם לזכויתיהם לפני ההריסה? כמו כן האם חייבים לתת ליזם הערת אזהרה לטובתו בטאבו ללא קבלת בטחונות מראש? בהסכם רשום כי הערבויות תימסרנה יום לפני הפינוי של הדירות כמו כן לא נקבעו בהסכם שווי הדירה החדשה וגובה שכה"ד אלה ייקבעו עם קבלת דו"ח אפס והערכת השמאי של הבנק וגם השמאי של הדיירים אם המיעוט יחתום ללא מתן הערת האזהרה, האם הרוב יראה בכך עילה לפנות למפקחת? האם יש אופצייה שהמפקחת לא תחייב את הלא חותמים לחתום, אלא תציע אופציה של שותפות עם היזם?

עו"ד שי אליאב

1. על פי הזכויות הקודמות, בהתחשב לכך שצורפו דירות נוספות, אלא אם סוכם אחרת. 2. תלוי כיצד סוכם בהסכם. 3. שווי דירה הוא לא ענין להסכם, בהסכם מוגדרים עקרונות תמורה (על בסיס טבלת ניקוד). 4. מיעוט שלא יחתום, יש בסיס חוקי לחייבו לחתום. 5. אם יש דייר בעל יכולת וידע וירצה להיכנס לשותפות, עקרונית הדבר אפשרי.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי