לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיה

גרוש שמתחמק מתשלום דמי מזונות

הי יש כרגע תיק בהוצלפ ועומד על חוב של 100000 ש"ח בגין מזונות. יש עיקול משכורת מתחדש. לצערי אני לא מקבלת את השוטף באופן עיקבי והסכומים משתנים ולרוב הם מתחת למה שנקבע לי בבית משפט וכן הוצאות שלי יש על הקטינות מרובות וללא ההשתתפות שלו זה קשה. הוצאה נגדו פקודת מאסר כבר וגם כן לא שילם חלק מהחוב. באופן פרנציפיוניסטי לא מוכן לשלם. איזה אפשרות נוספת יש לי לגבות את החוב?

מיה

לגבי תביעת הסבא והסבתא. אני הבנתי שזה לא תביעה פשוטה. והאם במידה ואגיש תביעה בעתיד יש מקום לתבוע 2 הורים פנסיונרים שיש להם נכסים ולא מזומנים? אשמח להתיחסותך.

שלומי באשי, עו"ד

תביעה מול סבא וסבתא היא לא כל כך מסובכת ולעיתים היא גם מאיצה בחייב לשלם. בהחלט ניתן להגיש תביעה שכזו גם מול פנסיונרים אבל כפי שאמרתי בתשובתי הקודמת - בית המשפט יבדוק את יכולתם לשלם ולהשתתף במזונות הקטיניםך ורק אם ימצא כי יש בידם לעשות זאת לאחר סיפוק צרכיהם, יקבע את מודת השתתפותם המזונות. באם החייב אינו משלם במופגן ובאופן מתריס, צעד זה מתבקש ואף מומלץ ולו רק על מנת לגרום לו להתחיל ולשלם.

אורי

אפשר גם לתבוע את חובות העבר מהורי הגרוש?

שלומי באשי, עו"ד

שלום מיה, פסק דין למזונות ניתן לגבייה מידי החייב או ע"י הוצאה לפועל, אשר לפי מה שכתבת ניכר כי את פועלת במישור זה ומבצעת את הפעולות הנכונות, וכן ע"י פנייה לביטוח לאומי וקבלת תשלום המזונות ישירות מידיו. סכום המזונות שתקבלי, אם תקבלי, מהביטוח לאומי יהיה לרוב נמוך מהסכום הנקוב בפסק הדין. אני אומר אם תקבלי כי לפי הקריטריונים של ביטוח לאומי יש מה שנקרא "נקודת איפוס" אשר אם את משתכרת יותר ממנה לא תוכלי לקבל מזונות בדרך זו. נקודת האיפוס עומדת כיום על כ 4600 לערך. אם את זכאית לקבל מהמל"ל מזונות אז אני ממליץ שתעשי כן ואז לאחר חצי שנה תוכלי לקבל מהמל"ל אישור לנסות ולגבות את ההפרש מהחייב ישירות בהוצאה לפועל. לפחות מה שתקבלי יהיה תשלום קבוע ובטוח. דרך נוספת שיש לשקול היא הגשת תביעת מזונות נגד הוריו של הגרוש. על פי החוק ניתן לחייב סבא וסבתא בתשלום מזונות הנכדים באם ידם משגת ובאם החייב עצמו לא משלם. כאן תצטרכי להראות שהוא לא משלם חרף מאמצי גבייה וכן שידי הוריו משגת כדי לשלם מזונות לנכדים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מזונות