לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
סוזן

עיקול דמי מפתח וזכויות

לפני למעלה משנתיים מכרתי את דירתי היחידה, אני אם חד הורית לילד אוטיסטי המתגוררת ביחד עם בני למעלה משלוש שנים בדירת דמי מפתח ביחד עם הורי, הדיירים המקורים הם אבי ואמי. אבי נפטר לפני 8 חודשיים והוריש לאימי את כל רכושו. האם ירשתי את חלקו של אבי בנכס?(האם אני מקיימת את תנאי הוראת ס' 20 לחוק הגנת הדייר ביחס לאבי ז"ל ?(גרתי איתו במשך 6 חודשים אחרונים בחייו, טיפלתי בו, והוא היה בדירה)). האם ניתן לעקל את חלקי היחסי בדירה בגין תביעה משפטית?

item.Author מנהל הפורום עו"ד נאוה מורי

בס"ד שלום סוזן, קודם אאחל לך ולבני ביתך בריאות. זכות הדיירות המוגנת אינה עוברת בירושה, אלא בהתאם להוראת סעיף 20 לחוק. מכיוון שאביך ואמך שניהם דיירים מוגנים מקוריים, הרי גם אם אביך נפטר אמך ממשיכה להיות דיירת מוגנת מכח עצמה (יש לראות כיצד מנוסח הסכם השכירות ביחס לחלקו של כל דייר מוגן במושכר). אפילו אמך לא היתה דיירת מוגנת מקורית, לפי ס' 20 לחוק הרי היא קודמת לך והזכויות מוסבות אליה. במצב דברים זה נכון להיום הדיירות המוגנת הינה של אמך. ממילא שאלתך האחרונה אינה רלוונטית. בברכה, נאוה מורי, עו"ד

סוזן

האם את יודעת באם אחיותי שאינם תושבות ישראל יכולות לטעון כי באין נכסים אחרים הדירה הזו שבה אני מתגוררת צריכה להמכר למען תשלום בית אבות לאימי המתפרנסת מקיצבת זיקנה של ניצולי שואה, ולנסות להוציא אותי למרות שאני או מטפלת דואגים לה ואין היא רוצה להנטש בבית אבות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דמי מפתח - דיירות מוגנת