zap group mishpati logo

הצעות חוק: בית המשפט ישחרר מאשפוז חולי נפש שהואשמו בפלילים

ע"פ הצעות החוק, נאשמים בפלילים, אשר נקבע כי אינם כשירים לעמוד לדין או לא היו אחראים למעשיהם מסיבות נפשיות, ישוחררו מאשפוז פסיכיאטרי ע"י בית המשפט. עד כה, הועדה הפסיכיאטרית לא נזקקה לאישור בית המשפט

מאת: מערכת משפטי
03.11.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הצעות חוק: בית המשפט ישחרר מאשפוז חולי נפש שהואשמו בפלילים

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) דנה בהצעות חוק של חברי כנסת רבים מכל סיעות הבית בעניין שחרור מאשפוז פסיכיאטרי של נאשמים בפלילים, אשר נקבע כי הם אינם כשירים לעמוד לדין או לא היו אחראים למעשיהם מסיבות נפשיות.

חברי הכנסת אילטוב, אזולאי, לוי-אבקסיס, רותם ואורלב דורשים, כי החלטת ועדה פסיכיאטרית על שחרור מאשפוז של נאשמים תהיה טעונה אישור בית משפט.

רוצים לשאול שאלה? היכנוס לפורום פלילי

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו): "נאשמים בפלילים טוענים לאי שפיות זמנית, מקבלים צו אשפוז פלילי מבית המשפט, אך משתחררים באישור ועדה פסיכיאטרית בלבד, מבלי שבית המשפט נדרש לנושא ושוקל האם לשוב ולעצור את אותו נאשם לאחר שהחלים".

חברי הכנסת זוארץ, רגב, אריאל ושאמה-הכהן מבקשים לחייב את הוועדה הפסיכיאטרית להביא בחשבון בהמלצותיה לשחרור את מצבו הנפשי של החולה והטיפול הדרוש לו, סיכויי החלמתו ושיקומו, הערכת מסוכנות לעצמו ולסביבה, נסיבות העבירה שבגינה הועמד לדין, עברו הפלילי ומשך הזמן שחלף מאז תחילת אשפוזו.

יש לקחת בחשבון מסוכנות לציבור
ח"כ מירי רגב (ליכוד): "הוועדה הפסיכיאטרית חייבת להתחשב גם בציבור ובסכנות העלולות לארוב לו כתוצאה משחרור החולה, ולא רק במצבו של החולה. לצערנו, נתקלנו כבר במקרי רצח מחרידים מידיהם של חולי נפש ששוחררו מאשפוז".

ח"כ ד"ר עפו אגבריה (חד"ש) הזהיר מפני נטילת סמכויות מוגזמת מהוועדה הפסיכיאטרית, והדגיש כי יש שוני בין חולים שונים ברמת המסוכנות שלהם לציבור.

עו"ד גלי עציון מנעמ"ת ביקשה לקדם בדחיפות את הצעות החוק וסיפרה על אישה שנדהמה לגלות כי בעלה, אשר ביקש לפגוע בבנם המשותף, עומד להשתחרר מאשפוז מבלי שעודכנה ומבלי שניתנה לה הזכות לערער.

פרופ' יובל מלמד מאיגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית קרא לערוך מעקב מסודר אחר נאשמים במעשים פליליים חמורים ששוחררו מאשפוז ולאפשר חזרתם לאשפוז באם מצבם הנפשי מחמיר.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), מתח במהלך הדיון ביקורת על משרדי הממשלה, אשר לטענתו נוקטים בסחבת בתיאום הצעות החוק: "לא ייתכן שמשרדי הממשלה יהוו מכשול לכנסת ישראל. החוק יובא להצבעה בתוך חודש מהיום, גם אם הממשלה לא תדון עם חברי הכנסת בנושא".

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • איום ההתחזות - מהו וכיצד ניתן להתמודד איתו?

    איום ההתחזות - מהו וכיצד ניתן להתמודד איתו?

    הפשיעה הדיגיטלית נפוצה מאוד בימינו. הארגונים חייבים להגן על עצמם מפני איומי התחזות
    4 דק'
  • מחיקת רישום פלילי - שאלות ותשובות מהפורום

    מחיקת רישום פלילי - שאלות ותשובות מהפורום

    אם יש לכם רישום פלילי במשטרה ואתם מעוניינים למחוק אותו, נשאלת השאלה האם תוכלו לעשות זאת ותוך כמה זמן? לפניכם שאלות ותשובות שנשאלו לאחרונה בפורום מחיקת רישום פלילי בפורטל משפטי. כל התשובות, לפניכם
    4 דק'
  • רצח תאיר ראדה: תפנית חדשה?

    רצח תאיר ראדה: תפנית חדשה?

    בעקבות עדות נוספת וגילוי מסמכים חדשים, החליט צוות ההגנה של רומן זדורוב להגיש בקשה למשפט חוזר. מהי המשמעות המשפטית של משפט חוזר בפרשה הטרגית שלא מפסיקה להסעיר את המדינה?
    7 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה