zap group mishpati logo

גירושין נוסח קליפורניה

הם הכירו בתל אביב, התחתנו בקליפורניה והתגרשו בישראל. האם תחול על הבעל החובה למזונות אשתו?

06.11.11
תאריך עדכון: 09.04.24
2 דק'
גירושין נוסח קליפורניה

הם הכירו בחברת ההיי-טק בה עבדו. כעבור שנתיים קיבלו הצעה שאי אפשר לסרב לה: לעבוד בסניף החברה בקליפורניה. כשעברו לארה"ב החיים היו יפים, האהבה פרחה והם התחתנו. הם חזרו לארץ כעבור כמה שנים עם ילד, ועוד אחד בדרך.

עם שובם, קודם הבעל לסמנכ"ל החברה והאישה עזבה את החברה וגידלה את הילדים. השנים חלפו.
הילדים בגרו, הגדול התגייס לצבא ואז החליט הזוג להתגרש. האם תוכל האישה לדרוש מהבעל שישלם לה מזונות אישה (בנוסף למזונות הילדים) גם לאחר הגירושין?

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום דיני ארה"ב - מעמד אישי

למציאת עו"ד מזונות ילדים באינדקס משפטי

על פי דיני מדינת ישראל, הבעל חייב לזון את אישתו רק עד לגירושין. לאחר מכן יחוייב הבעל, במקרים המתאימים, במזונות ילדיו בלבד. על פי הדין החל במדינות ארה"ב השונות, הבעל עשוי להיות מחוייב בתשלום מזונות אשה גם לאחר הגירושין, בנוסף על מזונות ילדיו. חיוב זה עשוי להכביד מאד על כיסו של הבעל, ולרפד את
כיסה של האישה, מנגד.

סעיף 15 לחוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג - 1973 קובע: "על יחסי ממון בין בני זוג יחול חוק מושבם בשעת עריכת הנישואין, אולם רשאים הם בהסכם לקבוע ולשנות יחסים אלה בהתאם לחוק מושבם בשעת עשיית ההסכם". דהיינו: התשובה היא חיובית.

עו"ד הבקיא בדיני ארה"ב ובתנאים בהם, על-פי חוקים אלה, יחוייב הבעל בתשלום מזונות האישה גם לאחר הגירושין, יוכל לייעץ לאישה לדרוש, ואף לקבל, בישראל, מזונות אישה גם לאחר הגירושין. לעומת זאת, התייעצות הבעל מבעוד מועד עם עו"ד הבקיא בדיני ארה"ב בטרם הגירושין, יכולה היתה למנוע זאת, באמצעות הסכם פשוט שהיה נערך בין הצדדים עם שובם לישראל.

לדיני ארה"ב ולהלכות שם בנוגע לנכסי קריירה ואופציות יש חשיבות עליונה בישראל שכן בהעדר חקיקה בתחום זה בארץ, נוהגים בתי המשפט להתחקות אחר ההלכות שבארה"ב. הכרת הפסיקה האמריקאית הינה חיונית לניהול תיק הנוגע לשאלת נכסי הקריירה.

* למשרד עורכי-הדין דפנה זיס בתל אביב, התמחות ייחודית בדיני המשפחה והירושה של מדינות ארצות הברית ובניהול תיקים מורכבים בעלי זיקה למדינות אלו
    דוא"ל: dlaw@dafnaziss.com

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים