zap group mishpati logo

מזכירה שפוטרה ללא הצדקה תקבל 40,000 ₪ פיצויים בשל עגמת נפש

בית הדין דחה את כל טענות אסותא, וקבע כי המזכירה פעלה בהתאם להוראות שקיבלה. בית הדין הורה להפיץ את פסק הדין בקרב עובדי אסותא כדי לתקן את הפגיעה שנגרמה לשמה הטוב של התובעת

מאת: מערכת משפטי
25.03.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
מזכירה שפוטרה ללא הצדקה תקבל 40,000 ₪ פיצויים בשל עגמת נפש

בית חולים אסותא פיטר מזכירה רפואית שעבדה אצלו במשך שנתיים וחצי, תוך שלילה מלאה של פיצויי פיטורים, לאחר שהתגלה שדרך עמדת המחשב שלה בוצעו גניבות באמצעות כרטיסי אשראי של לקוחות.

התובעת טענה, כי פוטרה בבושת פנים על לא עוול בכפה בשל מעשה גנבה שבו הודתה עובדת אחרת שפוטרה גם היא.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום דיני עבודה

הטענה של אסותא הייתה, כי המזכירה ביצעה עבירות משמעת חמורות בכך שנטשה את עמדת המחשב שלה לזמנים לא קצרים, ובכך אפשרה את הגניבה, וכן בשל כך שהודתה שמדי פעם היתה משתמשת בכספי המזומנים שבקופה לצרכים אישיים.

בית הדין דחה את טענות אסותא
בפסק הדין בית הדין האזורי לעבודה בת"א דחה את כל טענות אסותא בדבר הפרות משמעת מצד התובעת. השופט דורי ספיבק קבע, כי עזיבת המחשב לזמנים לא קצרים לא רק שנעשתה באישור אסותא, אלא על פי דרישתה המפורשת, שכן חלק מדרישות התפקיד של התובעת היו ללוות לקוחות לעמדת קבלה אחרת שהיתה מרוחקת מהמחשב, וכן להחליף לעיתים מזכירות במהלך ניתוחים.

באשר לטענה בדבר הוצאת כספים, נקבע שמדובר היה בהוצאת כספים קטנים, בסכומים של כ- 20 ₪ (לרכישת פיצה, תשלום לחנייה וכו') באישור מלא של האחראית, תוך השארת פתק על הסכום שהוצא והחזרתו בהמשך היום או למחרת היום.

לטובת התובעת נפסקו פיצוי בגין עוגמת נפש (40,000 ₪), פיצויי פיטורים מלאים (10,251 ₪), פיצויי הלנת פיצויי פיטורים (10,000 ₪) והוצאות משפט (10,000 ₪).

פרסום פסק הדין בקרב העובדים
כמו כן בית הדין נענה לבקשת התובעת למתן סעד לתיקון הפגיעה שנגרמה לשמה הטוב עקב המעשים שיוחסו לה. זאת באמצעות פרסום פסק הדין בקרב העובדים. בית הדין הורה לאסותא לשלוח הודעת מייל לכל עובדי המרפאה הספציפית בה עבדה התובעת, וכן לעובדי אסותא נוספים שהיו מעורבים בהליך פיטוריה, שבה תימסר הודעה על עצם מתן פסק הדין, ואליה יצורף פסק הדין.

(תע"א 11300-09 פלונית נ' אסותא מרכזים רפואיים)

לעוד מידע בנושא פיצויי פיטורין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים