zap group mishpati logo

מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

חשוב לתעד את האירוע, לדווח למשטרה ולאסוף את החומר הרפואי הרלוונטי להתנהלות מול חברת הביטוח

12.03.18
תאריך עדכון: 30.03.24
2 דק'
מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

נושא תאונות הדרכים עולה לכותרות, לצערנו, מדי שבוע. זו רעה חולה שפוקדת את המדינה, את תושבי ישראל, כמו בארצות אחרות, יש צורך להתייחס לנושא הזה ביתר רצינות.

אם מדובר בתאונה שיש צורך לאחריה להתפנות לבית חולים, או לקופת החולים הסמוכה, כמובן יש להמציא דו"ח מחדר מיון או תעודה רפואית

צילום ודו"ח מחדר מיון

כאשר מתרחשת תאונת דרכים כדי לסייע לאותו נפגע, בטיפול בתביעה לאחר קרות התאונה, יש צורך בתיעוד, עד כמה שאפשר של האירוע עצמו, אם זה לקבל נתונים על הפוגע, לצלם את מקום התאונה, ואם מדובר בתאונה שיש צורך לאחריה להתפנות לבית חולים, או לקופת החולים הסמוכה, כמובן יש להמציא דו"ח מחדר מיון או תעודה רפואית.

יש לדווח למשטרת ישראל, זו דרישה של חברת הביטוח, ולאסוף את החומר הרפואי הרלוונטי כדי להתחיל עד כמה שאפשר, מוקדם יותר, את הטיפול של הלקוח אל מול חברת הביטוח

דיווח למשטרה והתנהלות מול חברת הביטוח

לאחר מכן יש לדווח למשטרת ישראל, זו דרישה של חברת הביטוח, ולאסוף את החומר הרפואי הרלוונטי כדי להתחיל עד כמה שאפשר, מוקדם יותר, את הטיפול של הלקוח אל מול חברת הביטוח.

הליך כזה לוקח זמן ממושך. ככל שיש חומר רב יותר המעיד על הפגיעה, כך גם הפיצוי הוא גבוה יותר.

חברות הביטוח, מטבע הדברים, מנסות עד כמה שאפשר, לצמצם ולגרום לכך, שהנפגע יאבד את סבלנותו, ויתפשר מולן כמה שיותר מוקדם, וזאת כדי להמנע מהגשת תביעה לבית המשפט, אבל עם עו"ד ראוי וטיפול נכון בתאונה, ניתן לקבל פיצוי משמעותי, ע"פ הנזק שנגרם.

תאונת דרכים מתבססת על חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים - חוק הפלת"ד - לא צריך להוכיח רשלנות, רק צריך להוכיח את הנזק.  

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים