zap group mishpati logo

שיט תענוגות לא מוצלח זיכה בפיצויים

בהפלגה יכולות להתרחש גם תקלות רבות, שקשורות במישרין או בעקיפין לשיט

מאת: מערכת משפטי
11.01.10
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
שיט תענוגות לא מוצלח זיכה בפיצויים

כל אחד חולם על חופשה מסוג אחר. האחד ייהנה מחופשה באיים הקריביים, האחר ירצה לרבוץ "בטן-גב" באילת, עבור השלישי חופשה ראויה תכלול סיור מוזיאונים ואתרים בבירות אירופה, ועבור אחרים, אין כמו הפלגה משובחת. הפלגה משלבת בתוכה מגוון אפשרויות- הנאה מאוניה מפוארת שמציעה כל טוב: החל בבריכה ומשקאות וכלה בארוחות טובות ומשביעות ודיסקוטקים מהנים, וכל זאת ביחד עם ביקורים במקומות שונים ומעניינים.

אולם, בהפלגה יכולות להתרחש גם תקלות רבות, שקשורות במישרין או בעקיפין לשיט. כך למשל: איחור של האוניה, אי אספקת כל המובטח בה, שירות לא טוב, תאים קטנים ולא מפנקים ועוד ועוד.

בתי המשפט דנים מדי פעם בתביעות שמוגשות בשל כשלים שנפלו בהפלגות.

כך למשל, ביהמ"ש לתביעות קטנות בקרית גת דן בתביעה שהוגשה נגד כספי הפלגות קרוז בע"מ בשל שיט באונייה שייט באנייה  “Dream Princess”.
התובע טען, כי הפלגה זו הביאה לו ולמשפחתו עוגמת נפש, והוא ביקש כי ביהמ"ש יורה לכספי להשיב לו את כספו ולפצותו בשל עוגמת הנפש.

ראשית, טען התובע כי לפני העלייה לאונייה הוא המתין עם בני משפחתו כ-3 שעות בנקודת האיסוף כדי שיסיעו אותם לאונייה. ההמתנה הייתה תחת השמש הקופחת, בלי מים, שירותים או מקום ישיבה. התובע התקשר לכספי, וקיבל המלצה להתחזות לנוסעים מאונייה אחרת שעגנה באותו זמן, כדי שהוא ומשפחתו יוכלו לעלות לאוטובוסים למקום עגינת אוניות הנוסעים.

עוד טען התובע, כי בחדר שקיבל באונייה, השירותים לא היו תקינים, וכי החדר אומנם הוחלף בסופו של דבר, אך לאחר שעות רבות, והוא הוחלף לחדר קטן שלא מתאים למשפחה בת 4 נפשות.
בנוסף, ההפלגה עצמה יצאה באיחור, וכתוצאה מכך התובע נאלץ לבטל סיור שתוכנן בחוף אלניה.
בזאת לא תמו תלאותיו של התובע ומשפחתו. לדבריו, הוא ואשתו סבלו מקלקול קיבה בשל האוכל באוניה. ועוד- האוניה הפסיקה להפליג בשל תקלה שארעה בה מאוחר יותר.
כספי טענה מנגד, כי יש למחוק את התביעה נגדה, כי היא לא מפעילת האוניה אלא רק מתווכת.

כספי אחראית לנזקים
השופט אלון אינפלד דחה טענה זו, וקבע כי כספי יצרה רושם שהיא "בעלת הבית" בקשר להפלגה, ולכן יש להטיל עליה את האחריות לנזקים שאירעו בהפלגה.
השופט לא קיבל את כל טענות התובע, אולם ביחס לכך שהשירותים לא היו תקינים בחדר שבו התובע ומשפחתו שוכנו בתחילה, נקבע כי:" מדובר באי נוחות משמעותית ביותר, הגורעת חלק נכבד מההנאה מהנסיעה בספינה. המעבר לחדר אחר, יותר קטן מהראוי לגודל המשפחה, לכל יתר הטיול, גם כן פוגמת בהנאה, ומחייבת השבת חלק מהתמורה, ופיצוי בגין עוגמת הנפש".

גם באשר לאיחור בטיול, נקבע כי הדבר מהווה פגיעה משמעותית בהנאה מהטיול.
לאור האמור, חויבה כספי לשלם לתובע 3,500 שקלים פיצויים. (ת"ק 343/08 ד"ר יורי טרייגר נ' כספי הפלגות קרוז בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה