zap group mishpati logo

אושר בקריאה ראשונה: חייל שנפצע במהלך חופשה ממושכת יוכר כנכה צה"ל

המגבלה הקיימת היום בחוק, לפיה הזכאות להכרה ולפיצויים מוגבלת לפגיעה שהתרחשה ב-14 הימים הראשונים לחופשה, תצומצם

מאת: מערכת משפטי
04.06.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר בקריאה ראשונה: חייל שנפצע במהלך חופשה ממושכת יוכר כנכה צה"ל

הכנסת אישרה לאחרונה בקריאה ראשונה את הצעת חוק תגמולים לחיילים ולבני משפחותיהם (חבלה שלא בעת מילוי תפקיד) (תיקון מס' 2) (הארכת התקופה שבמהלכה אירעה חבלה), התשע"ב-2012, של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משרד הביטחון - נכי צה"ל

לפי הצעת החוק, חייל בחופשה שנפצע או נהרג יוכר כנכה צה"ל או חלל צה"ל ויהיה זכאי לפיצויים אם נפגע במהלך 21 הימים הראשונים לחופשתו. בכך תצומצם המגבלה הקיימת היום בחוק, לפיה הזכאות להכרה ולפיצויים מוגבלת לפגיעה שהתרחשה במשך 14 הימים הראשונים לחופשה.

פשרה עם האוצר
יוזם ההצעה, ח"כ מטלון אמר, כי הגיע להסכמה עם האוצר- הסכמה שהיא פשרה בין 21 הימים כמוצע כעת לבין ביטול המגבלה בכלל כהצעת החוק המקורית. לדבריו: "הוסכם על הארכת התקופה ל-30 יום והדבר יובא לביטוי בעת ההכנה לקריאה השנייה והשלישית".

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי: "החוק מחיל את הוראות חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט–1959 [נוסח משולב], על חייל בשירות סדיר שנחבל כתוצאה מחבלה שאירעה בתקופת שירותו, אף שלא עקב שירותו, ובלבד שהחבלה אירעה בעת היעדרות ברשות ב-14 הימים הראשונים שבהם החייל שהה בחופשה. מוצע להאריך את התקופה האמורה ל-21 ימים".

בדיון שקיימה ועדת העבודה הרווחה והבריאות, להכנת ההצעה לקריאה הראשונה, ציין יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד), כי על אף שהצעת החוק אושרה עם המגבלה ל-21 יום, מן הראוי יהיה לשנות מגבלה זו.

ח"כ מטלון הדגיש במהלך הדיון, כי לא מדובר בסוף פסוק מבחינתו, וכי בכוונתו להיוועד עם נציגי האוצר לצורך שיפור התנאים לקראת הקריאה השנייה והשלישית של הצעת החוק. "זהו עוול שפוגע בעיקר בחיילים שמשפחתם נמצאת במצוקה כלכלית והם נדרשים לעזור לה לפרק זמן ממושך ובחיילים בודדים שנוסעים לבקר את משפחתם בחו"ל", אמר מטלון.

13 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה