zap group mishpati logo

חקירות פרטיות: מתי וכיצד?

נקלעתם לסכסוך משפטי בענייני משפחה או עסקים? מעוניינים במידע מוקדם בנוגע לשידוך שהוצע לכם? חוקר פרטי מיומן יסייע לכם בהשגת כל המידע החיוני

08.04.20
תאריך עדכון: 30.03.24
6 דק'
חקירות פרטיות: מתי וכיצד?

אדם פרטי, עורך דין, חברות, ארגונים, מעסיקים, בעלי עסק, המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח, קצין התגמולים, צדדים לסכסוך משפטי - כל אלה וגורמים נוספים, נזקקים לשירותי חוקר פרטי.
כמובן, בכל מקרה שבו אדם או גוף כלשהו פונים לחוקר פרטי, יש נסיבות ייחודיות ספציפיות.

ובכל זאת, ניתן למיין את החקירות הפרטיות הנדרשות הנפוצות בישראל למספר סוגים. כל סוג חקירות כולל מגוון חקירות ועיקובים, שלכולן יש מכנה משותף אחד: הרצון להגיע לחקר האמת ולחשוף את המציאות. במאמר זה, נפרט את סוגי החקירות השונים ומאפייניהם.

חקירות אישות בישראל מאוד נפוצות. במקרים רבים מבקש בן משפחה אחד לחקור אודות אדם מסוים בהקשר משפחתי, העשוי להיות קשור ליחסים בין בני זוג, לענייני ירושה או לסכסוכים משפטיים משפחתיים

מעקבי אישות / חקירות אישות

זהו כינוי כוללני לעולם שלם ונרחב של חקירות פרטיות, שהמכנה המשותף שלהן הוא שמזמין השירות והנעקב הם בני משפחה, או עתידים להפוך להיות בני משפחה. חקירות אישות בישראל מאוד נפוצות. יש מקרים רבים, שבהם בן משפחה אחד מבקש לחקור אודות אדם מסוים בהקשר משפחתי, העשוי להיות קשור ליחסים בין בני זוג, לענייני ירושה או לסכסוכים משפטיים משפחתיים.

בני זוג בהליך גירושין עשויים להיעזר בחוקר פרטי למטרות רבות ומגוונות העוסקות באיסוף ראיות שיקנו יתרון לצד הנעזר בחוקר פרטי

מי עשוי להזמין חקירות אישות?

חקירות אישות מכונות גם "מעקבי אישות". חקירות אלה מוזמנות על ידי גורמים מגוונים: 

בני זוג לפני חתימת הסכם ממון - בן זוג העוקב אחר בת זוגו (או להפך), כדי לוודא שאין הסתרת נכסים. בנוסף, גם בני משפחה אחרים (הורים, אחים) עשויים להזמין חקירה.

בני זוג המצויים במשבר - עשויים אף הם להזמין חקירה, במקרה של חשד ו/או צורך באיסוף ראיות על בגידה, הברחת נכסים, התנהלות לא תקינה עם הילדים, הכנסות והוצאות וכו'.

בני זוג בהליך גירושין - עשויים להיעזר בחוקר פרטי למטרות רבות ומגוונות: איסוף ראיות שיקנו יתרון לצד הנעזר בחוקר פרטי. כך, למשל: תיעוד בגידה, הברחת נכסים, העלמת הכנסות, אורח חיים ראוותני, פגיעה בילדים במסגרת מאבק משמורת ועוד. בנוסף לכל אלה, תיתכן גם התחקות אחר מהלכים משפטיים של הצד השני, כדי לזכות ביתרון במאבק המשפטי.

בני זוג שהכירו בשידוך - מעקבים מסוג זה נפוצים בחברות דתיות שמרניות, כגון החברה החרדית בישראל, שבה נישאים באמצעות שידוך, לאחר היכרות קצרה ביותר עם המיועד/ת. בני המשפחה של המאורסים עשויים לברר אודות המיועד/ת, כדי לוודא שמדובר בשידוך הגון וכי אין שלדים בארון.

סכסוכי ירושה - מאבקים על ירושה מהווים כר פורה להסתייעות בחוקרים פרטיים, כדי לחשוף עובדות העשויות להטות את הכף לטובת הצד שעוקב אחרי האחים, בני הזוג של היורשים, הורים ועוד.

במעקבי ביטוח, חוקרים פרטיים נדרשים לחשוף את מצבו האמיתי של התובע, המקבל פיצוי ביטוחי בהתאם לתפקודו. יש מבוטחים המנסים לבצע הונאות ביטוח ולטעון כי מצבם התפקודי ירוד יותר מכפי שהוא באמת

חקירות ביטוח

מדובר בחקירה פרטית המוזמנת בהקשר של תביעה ביטוחית. במסגרת חקירות פרטיות בענייני ביטוח, המכונות גם "מעקבי ביטוח", הגוף המבטח שוכר שירותי חוקרים פרטיים כדי שיתחקו אחרי מי שתובע פיצוי מחברת הביטוח. 

מי מזמין חקירות ביטוח? חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי, קצין התגמולים וכו'.

מהי מטרת חקירות הביטוח? במסגרת מעקבי ביטוח, חוקרים פרטיים נדרשים לברר ולחשוף את מצבו האמיתי של התובע, המקבל פיצוי ביטוחי בהתאם לתפקודו. לעיתים, יש מבוטחים המנסים לבצע הונאות ביטוח ולטעון כי מצבם התפקודי ירוד יותר מכפי שהוא באמת. כלומר, הם מנסים ליצור מצג שווא של פגיעה חמורה, כדי להגדיל את סכום הפיצויים. בנסיבות אלה, מתבקשים החוקרים הפרטיים לאסוף ראיות המצביעות על כך שמצבו התפקודי של התובע טוב מהנטען על ידו.

באילו מקרים נפוצים מתבצעים מעקבי ביטוח? תאונות עבודה, תאונות דרכים, תאונות אישיות, תביעות נגד משרד הביטחון וכו': בכל המצבים שבהם מדובר בתביעת גופים מבטחים ומפצים. דוגמא נפוצה עשויה להיות תביעת ביטוח סיעודי: מבוטח הטוען כי הוא סיעודי, ולכן זכאי לסל הטבות מקיף ונרחב, עשוי להיות מתועד כשהוא מתפקד. התיעוד יסייע לחברת הביטוח להוכיח כי לתובע נותרו יכולות תפקוד שאינן מאפשרות להגדירו כסיעודי הזכאי לסיוע המבוקש.

חקירה עסקית נפוצה היא של משקיעים או מי שעתיד להפוך שותף עסקי עם צד ג': הצדדים מבררים בנוגע לאיתנות הכלכלית, למניעים ולהתנהלות של מושא החקירה, טרם ההתקשרות עימו 

חקירות עסקיות

חקירות אלה מכונות גם "חקירות כלכליות" וכוללות מעקבים וחקירות הקשורים לעולם העסקים ולעולם העבודה. 

מי מזמין חקירות עסקיות? בעלי עסק, מעסיקים, תאגידים (חברות, גופים עסקיים).

באילו מקרים נפוצים מתבצעים מעקבי ביטוח? כשבעל עסק או חברה מעוניינים במידע אודות מתחרים או קולגות, כשמעסיק מברר אודות התנהלות עובדיו (למשל: בדיקה האם העובד חושף מידע רגיש המצוי ברשותו, או מועל בתפקידו).

מקרה די שכיח: עובד המוביל סחורה עבור מעסיקו. לעיתים, המעסיק חושד כי הסחורה אינה נפרקת במלואה ביעד, או כי העובד השליח יוצר קשר עם מקבל הסחורה, בניגוד לאינטרס המעסיקו.
חקירה עסקית נפוצה נוספת היא של משקיעים או מי שעתיד להפוך שותף עסקי עם צד ג': הצדדים מבררים בנוגע לאיתנות הכלכלית, למניעים ולהתנהלות של מושא החקירה, טרם ההתקשרות עימו, כדי למנוע הפסדים כלכליים.

גם נאשם המתגונן מפני אישום פלילי ומעוניין לצאת זכאי, נעזר לא פעם במשרדי חקירות פרטיות לשם איתור ראיות התומכות בגרסתו

חקירות בינלאומיות

מעקבי אישות, מעקבים עסקיים או מעקבי ביטוח מחייבים לעיתים פעולות חקירה גם בחוץ לארץ. חקירות אלה נקראות חקירות בינלאומיות.

חקירות בעולם המשפט

חקירות אלה כוללות כל חקירה הקשורה לסכסוך משפטי. לרוב, המטרה היא איסוף ראיות, שיקנו יתרון לבעל הדין (צד לתביעה משפטית) במאבק המשפטי. גם מסירת מסמכים משפטיים, שבמקרים מסוימים הופכת למלאכה מורכבת, מבוצעת על ידי חוקרים פרטיים. חקירות אלו גם נושקות לחקירות כלכליות: יש צורך לברר בנוגע למצבו הכלכלי של בעל דין (למשל: חייב המבריח נכסים). גם נאשם המתגונן מפני אישום פלילי ומעוניין לצאת זכאי, נעזר לא פעם במשרדי חקירות פרטיות, לשם איתור ראיות התומכות בגרסתו.

ניתן למיין את מגוון החקירות הפרטיות לסוגים שונים, הכוללים חקירות אישות, חקירות ביטוח, חקירות עסקיות, חקירות מעולם המשפט, חקירות בינלאומיות וחקירות לחשיפת עיקוב

חקירות חשיפת עיקוב

משרד חקירות פרטיות נותן שירותים גם ללקוחות החושדים כי הם מצויים תחת מעקב. במסגרת חקירות אלה, ניתן לזהות, לחשוף, לתעד או לסכל מעקב.

מי עשוי להזמין חקירות? בעלי דין או עורכי דין מטעמם.

חקירות פרטיות: מתי וכיצד?(1)

לסיכום: חקירות פרטיות נפוצות בישראל. החקירות מתחילות בהזמנת שירותי חוקר פרטי על ידי אדם או גוף המעוניינים באיסוף מידע ובחשיפת מידע אודות מושא החקירה. ניתן למיין את מגוון החקירות הפרטיות לסוגים שונים, הכוללים חקירות אישות, חקירות ביטוח, חקירות עסקיות, חקירות מעולם המשפט, חקירות בינלאומיות וחקירות לחשיפת עיקוב.

* משרד קואנטין חקירות מתמחה בביצוע מעקבים מכל הסוגים בכל רחבי הארץ. לאתר משרד קואנטין חקירות - ליחצו כאן
** סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap משפטי 

קואנטין חקירות פרטיות

קואנטין חקירות פרטיות

לא כל אחד יכול להיות חוקר – את עבודת הבילוש תשאירו למקצוענים! קואנטין חקירות פרטיות, עם נסיון של מעל 20 שנה, מתמחים במעקבים ופועלים 24/7 בכל הארץ כדי לחשוף את האמת.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
קואנטין חקירות פרטיות

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה