zap group mishpati logo

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שנשים עושות בדרך לגירושין וכיצד להימנע מהן?

יש מספר טעויות נפוצות, מרביתן כלכליות, שנשים עושות במהלך הגירושין. ניתן להימנע מהן בקלות על ידי מספר פעולות פשוטות. מדריך

14.02.21
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שנשים עושות בדרך לגירושין וכיצד להימנע מהן?

נשים רבות מגיעות למסקנה שברצונן להתגרש, או שמבינות לפתע שהבעל רוצה להתגרש והן מוצאות עצמן לא מוכנות לגירושין, ללא ידע בסיסי של התהליך וללא תקציב לניהולו על ידי עורך דין מקצועי. כתוצאה מכך, הן משקיעות אנרגיה, כסף וכוחות בדברים הלא נכונים, עושות מהלכים מוטעים וגורמות לעצמן עוול. עו"ד שגית אברג'יל מפרטת בשורות הבאות את הטעויות שנשים עושות בדרך לגירושין וכיצד ניתן להימנע מהן.

בידקי מראש ב"הר הביטוח" אילו פוליסות ביטוח קיימות על שמך ועל שמו והכיני רשימה מלאה של הרכוש והנכסים שצברתם, ביחד ולחוד, לאורך חיי הנישואין

טעות 1: דאגה לבן הזוג שנפרדים ממנו על חשבון האינטרסים שלך

הצורך וההבנה שאת רוצה להתגרש אינם נולדים לפתע, לפחות לא מצידך. לכן, כל עוד זה תלוי בך, כדאי שתכיני את עצמך מבעוד מועד לגירושין ולא תחשבי רק על הצד השני שעשוי להיפגע. לפני שתודיעי לבן הזוג על רצונך להתגרש, איספי מסמכים כלכליים כגון תלושי שכר, דו"חות מס שנתיים, מכתבים מהביטוחים השונים. בידקי מראש ב"הר הביטוח" אילו פוליסות ביטוח קיימות על שמך ועל שמו והכיני רשימה מלאה של הרכוש והנכסים שצברתם, ביחד ולחוד, לאורך חיי הנישואין.

תמיד דאגי לשים כסף בצד ליום שחור. זה בסדר שיהיה לך חשבון משלך, כרטיס אשראי משלך, או חיסכון נזיל שהוא רק שלך, למקרה הצורך

טעות 2: המחשבה הרווחת "לי זה לא יקרה"

כאשר מי שמעוניין להתגרש הוא בן הזוג, לעתים הדבר "ייפול" עליך בהפתעה גמורה מבלי שהתכוננת לכך. וכשזה קורה, את עשויה למצוא את עצמך בלי הסכום הראשוני אפילו למימון עורך דין מקצועי לניהול הליך משפטי ראוי, בעוד בן זוגך כבר החל כבר בייעוץ ובהבטחת הכספים לשם כך.

לכן, תמיד דאגי לשים כסף בצד ליום שחור. זה בסדר שיהיה לך חשבון משלך, כרטיס אשראי משלך, או חיסכון נזיל שהוא רק שלך, למקרה הצורך. בן הזוג יכול לדעת או לא לדעת עליו, וייתכן שאף תצטרכי לחלוק עימו את הסכום הנ"ל במקרה ותוגש תביעה לאיזון משאבים. ואולם לא תמיד תביעה כזו מוגשת, ולפעמים הסכומים מתקזזים עם חובות ודברים אחרים. בינתיים, לפחות יהיה לך כסף לשלם לעורך דין מקצועי שינהל וילווה אותך בתהליך. 

הפעלת חוקר פרטי חשובה לשם חקירה כלכלית של בן הזוג שבגד או שחושדים שבגד. בייחוד כשמדובר באדם שהוא בעל עסק או חברה, שייתכן שמחזיק חשבון בנק נפרד מהצד

טעות 3: השקעה בחוקר פרטי לגילוי בגידה

השקעה כספית בחוקר פרטי לגילוי בגידה היא טעות! זה אולי יעזור בבית דין רבני וייתן עילה לגירושין ואולי לכתובה, אך גם זה לא באופן חד משמעי. חשוב יותר להפעיל חוקר פרטי לשם חקירה כלכלית של בן הזוג שבגד או שחושדים שבגד. בייחוד כשמדובר באדם שהוא בעל עסק או חברה, או כזה שהוא מאוד ממולח וייתכן שמחזיק חשבון בנק נפרד מהצד, למקרה שבגידתו תתגלה וגירושין יעלו על הפרק.

כל עוד הליך הגירושין נמשך, את זכאית למדור חלופי שקט ושליו, ובמידה וזה יהיה בשכירות, בן הזוג יהיה מחויב, על פי חוק, לשלם את חלקו בשכירות כל עוד הגירושין נמשכים וגם בהמשך

טעות 4: להיצמד לבית ולא לעזוב

גם זו טעות! שהייה במקום המגורים המשותף, לאחר שהתברר לבן הזוג שאת רוצה להתגרש, תביא במקרים רבים לצורך להוציא נגדו צו הרחקה עקב אלימות, או אם הוא מתעקש להישאר בדירה ולא לעזוב אותה. כדי למנוע פגיעה ואלימות, כמו גם החרפת הסכסוך ואף פגיעה בבן הזוג (שהוא בכל זאת גם האבא של הילדים שלך), עדיף במצב קיצון לעזוב את בית המגורים ולמצוא מקום מגורים חלופי.

כל עוד הליך הגירושין נמשך, את זכאית למדור חלופי שקט ושליו, ובמידה וזה יהיה בשכירות, בן הזוג יהיה מחויב, על פי חוק, לשלם את חלקו בשכירות כל עוד הגירושין נמשכים וגם בהמשך. כך, גם תקבלי מנוף להפעלת לחץ לזירוז הגירושין, למכירת דירת המגורים המשותפת ולחלוקת כספי המכירה. מומלץ כמובן למצוא מקום מגורים בסמוך למקום מגורייך, על מנת לשמר לילדייך את סדר יומם ומסגרות החינוך שלהם ולהבטיח הסדרי שהות תקינים וסבירים עם אביהם.

לשאלה האם עזיבת בית המגורים לא תפעל לטובת הבעל כאשר הדיון הוא בבית הדין הרבני? התשובה היא שזו טעות לחשוב כך כיוון שמספיק שהסיבה לעזיבתך "קלה כנוצה", על אחת כמה וכמה כשמדובר בגילויי אלימות מכל סוג שהוא.

חשוב לבחור עורך דין שיהיה זמין לכן בשעת הצורך וייתן מענה הולם לכל צורך או קושי שמתעוררים תוך כדי הליך הגירושין. כך תבטיחו את שליטתכן בסכסוך

טעות 5: סומכות על עורך הדין שיעשה את כל העבודה ויוצאות מהתמונה!

אל תסמכו על עורך הדין ותצאו מהתמונה בתקווה שהוא יעשה הכל בשבילכן. הקפידו להישאר בקשר עם עורך הדין, הקפידו לעדכן אותו בכל דבר חדש שקורה מול בן הזוג ובחייכן, עיקבו אחרי מועדי הדיונים והסיבות לדחייתם. חשוב לכן לבחור עורך דין שיהיה זמין לכן בשעת הצורך וייתן מענה הולם לכל צורך או קושי שמתעוררים תוך כדי הליך הגירושין. כך, תבטיחו את שליטתכן בסכסוך, תישארו בתמונה ולא יהיו לכן הפתעות מהצד השני.

יש לוודא שהופעלו כל האמצעים נגד בן הזוג המסרב לשלם מזונות, כולל הגבלות שונות, עיקולים וכל אמצעי אחר שיבטיח שזכויותייך הכלכליות לא ייפגעו

טעות 6: השתהות בהגשת תביעה להוצאה לפועל בשל אי תשלום מזונות זמניים

במקרים שבהם נפסקו מזונות זמניים עד שייקבעו המזונות הקבועים ובן הזוג אינו משלם אותם, חשוב מאוד לפתוח נגדו תיק בהוצאה לפועל מיידית, כבר בפעם הראשונה שבה הוא אינו משלם. אל תשתהו בהגשת הבקשה לפתיחת תיק, שכן אחר כך תקום נגדכן טענת שיהוי.

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שנשים עושות בדרך לגירושין וכיצד להימנע מהן?(1)

את תיק המזונות ניתן לנהל באמצעות ההוצאה לפועל בלבד, במסלול מזונות, והם עושים עבודה ממש טובה בגבייה וביצירת מנוף לחץ. גם בתהליך זה חשוב להקפיד להיות בתמונה ולוודא שהופעלו כל האמצעים נגד בן הזוג הסרבן, כולל הגבלות שונות, עיקולים וכל אמצעי אחר שיבטיח שהוא ישלם מזונות וזכויותייך הכלכליות לא ייפגעו.

משרד עורכי דין שגית אברג'יל מתמחה בניהול הליכי גירושין ובייעוץ קונקרטי לנשים ולגברים כאחת 

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד אברג'יל שגית- משרד עו"ד וגישור

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה