zap group mishpati logo

מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי - אל תנסו את זה לבד

דרך החתחתים שממתינה לכל אזרח המעוניין למצות את זכויותיו מול המוסד לביטוח לאומי מזכירה לנו פעם אחרי פעם שהצעד הקריטי שיש לעשות לפני הכל הוא ליצור קשר עם עורך דין למיצוי זכויות ויפה שעה אחת קודם

מאת: עו"ד רונן אבניאל
11.04.21
תאריך עדכון: 28.03.24
4 דק'
מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי - אל תנסו את זה לבד

המוסד לביטוח לאומי מעניק לאזרחי ישראל שלל זכויות סוציאליות, המתאימות לשלל מצבים לאורך החיים: החל מזכויות הקשורות להריון, לידה ואימוץ, דרך זכויות הקשורות לעבודה ועד לזכויות הקשורות לתלות בעזרת הזולת, פטירה והתאלמנות. מטבע הדברים, משבר הקורונה השפיע על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו וכפועל יוצא מכך, ייתכן שגם אתם זכאים לזכויות, לקיצבאות או להטבות כאלו ואחרות מטעם המוסד לביטוח הלאומי, הרלוונטיות לקורונה.

אך בין אם מדובר על מורה דרך שאיבד את מקור הפרנסה שלו או מעסיק שהוציא את העובדים שלו לחל"ת, ההמלצה הטובה ביותר לפני שמתניעים תהליך כלשהו מול המוסד לביטוח לאומי היא לפנות לפגישת ייעוץ אצל עורך דין העוסק בייצוג מבוטחים מול הביטוח הלאומי.

די בהגשת תביעה בצורה שגויה כדי לגרום לתהליך להיות מסורבל וארוך מהנדרש. מעבר לכך, לא אחת, הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי היא רק אפשרות אחת מתוך מספר אפשרויות, אטרקטיביות לא פחות

ידע זה כוח

הסיבה הראשונה בגינה מומלץ שלא לנסות להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי באופן עצמאי נובעת מהעובדה שלאזרח הקטן אין את הידע הנחוץ כדי לדאוג לכך שזכויותיו ימוצו עד תום ובפרק הזמן הקצר ביותר. ניתן לראות כי בדיוק כפי שידע שווה כוח, כך גם היעדר ידע שווה ערך לחולשה. על אחת כמה וכמה כשמנסים להתמודד עם גוף עוצמתי כמו המוסד לביטוח לאומי. 

קיראו עוד בנושא >>> כל מה שצריך לדעת על גימלת סיעוד בתקופת הקורונה

הידע המקצועי נדרש בכל שלב ושלב לאורך הדרך, כשלמעשה די בהגשת תביעה בצורה שגויה כדי לגרום לתהליך להיות מסורבל וארוך מהנדרש. מעבר לכך, לא אחת, הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי היא רק אפשרות אחת מתוך מספר אפשרויות, אטרקטיביות לא פחות. עורך דין מקצועי ומנוסה יוכל לייעץ לכם בנוגע לסיכויי ההצלחה של האפיקים השונים שעומדים בפניכם, לשפוך אור על הפיצויים שתוכלו לקבל בכל אפשרות ובסופו של דבר ייתכן אף שתחליטו שפנייה למוסד לביטוח לאומי היא כלל לא האפשרות המוצלחת ביותר.

ליווי מקצועי בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי בא לידי ביטוי ביכולת של עורך הדין להציג את המקרה של המבוטח, את מצבו התפקודי, את השתלשלות העניינים וכיו"ב, באופן המדויק ביותר בהתאם לנסיבות

הצגת המקרה באור המדויק ביותר

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של ליווי מקצועי בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי בא לידי ביטוי ביכולת של עורך הדין להציג את המקרה של המבוטח, את מצבו התפקודי, את השתלשלות העניינים וכיו"ב, באופן המדויק ביותר בהתאם לנסיבות.

ניתן לתת לדוגמה את התנהגות המבוטח בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי: די בחוסר ריכוז, נטייה להקל ראש בקשיים, חוסר שליטה בשפה העברית או מסמכים לא מלאים, כדי לגרום לכך שהוועדה הרפואית תקבע למבוטח אחוזי נכות נמוכים משמעותית מאלה שיכול היה לקבל עם הכנה וייצוג מתאימים של עורך דין מנוסה.

עורך דין מיומן, מקצועי ובעל ניסיון הוא במקרים רבים כל מה שמפריד בין הליך מסורבל, מתיש ובעל תוצאות שאינן משביעות רצון, לבין תהליך מהיר, נעים ואפקטיבי

להקדים תרופה למכה

מבוטחים רבים פונים לעורכי דין רק לאחר שתביעתם לקבל קיצבה, סיוע או גמלה נדחית על ידי המוסד לביטוח לאומי. בשלב הזה, כבר הרבה יותר קשה למצות את הזכויות. מובן שהדבר אפשרי אך לנצח הסיכויים יהיו גבוהים יותר במצב שבו עורך הדין מלווה את התהליך מהרגע הראשון.

מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי - אל תנסו את זה לבד(1)

לאור כל זאת, אם אתם או מי מיקיריכם שוקל להגיש תביעה למיצוי זכויותיו במוסד לביטוח הלאומי, טוב תעשו אם תיצרו קשר עם עורך דין שמייצג מבוטחים באופן קבוע מול המוסד לביטוח לאומי ותקבעו פגישת ייעוץ ללא דיחוי. לסיכום נדגיש כי עורך דין מיומן, מקצועי ובעל ניסיון הוא במקרים רבים כל מה שמפריד בין הליך מסורבל, מתיש ובעל תוצאות שאינן משביעות רצון, לבין תהליך מהיר, נעים ואפקטיבי. קחו זאת לתשומת ליבכם.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה