zap group mishpati logo

תביעת מזונות קטין - מה חשוב לדעת?

תביעת מזונות ילדים היא שלב חשוב מאוד בתהליך הגירושין עם השלכות משמעותיות על עתיד ההורים והילדים גם יחד. איך אפשר להסדיר את נושא המזונות? מה לעשות ומה לא? הכל בכתבה הבאה

12.06.21
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
תביעת מזונות קטין - מה חשוב לדעת?

סוגיית המזונות היא אחד הנושאים החשובים והמורכבים בהליך הגירושין, ולהחלטות ולפסיקות שיתקבלו בנושא יהיו השלכות כבדות משקל על עתידה של המשפחה כולה. קיימים בחוק קריטריונים מסוימים על פיהם נקבע גובה המזונות, אך זה רק טבעי שלכל משפחה יהיו צרכים ספציפיים, ציפיות ויכולות כלכליות שונות, כך שההליך משתנה ממשפחה למשפחה. זו הסיבה שמאוד מומלץ להיעזר עורך דין מנוסה, שילווה אתכם בתהליך  תביעת מזונות קטין ויעניק לכם ייעוץ וייצוג משפטי.  

הכרת החוק ונסיונו של עורך דין בגיבוש הסכמי גירושין, בשילוב הרצון הטוב של שני הצדדים להגיע להסכמה מחוץ לכתלי בית המשפט, עשויים להביא את הצדדים לחתימה על הסכם שמספק את כולם

הערכאה המטפלת בתביעות מזונות

כדי להסדיר את סוגיית מזונות הילדים וסוגיות נוספות הקשורות לגירושין, אפשר ומומלץ לעשות זאת בהסכם גירושין. אם מתקיימים התנאים המתאימים כמו נכונות של ההורים לדון, להקשיב ולשתף פעולה, יש כמה יתרונות ברורים להגעה להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

אחד היתרונות החשובים הוא שבדיונים על הסכם הגירושין ההורים הם אלה שיכולים לנהל משא ומתן והם אלה שיכולים להחליט מה הם סדרי העדיפויות שלהם, על מה הם מוכנים להתפשר ולבוא לקראת  הצד השני ובאילו נושאים הם לחלוטין לא מוכנים לוותר. לעומת זאת, אם הדיון מתקיים בבית המשפט, הרי שהכוח עובר לידיים אחרות ולבני הזוג אין שליטה על תוצאות הדיונים. כך עלול להיווצר מצב שבו פסיקת בית המשפט מותירה את שני הצדדים בתחושה של קיפוח, תסכול והפסד.

קיראו עוד ממאמריו של עו"ד דני גל > איך תמנעו סכסוכי רכוש במשפחה?

יתרון נוסף של הסכם גירושין הוא הליווי הצמוד של עורכי הדין, שבעת הצורך יכולים להציע פשרות או להציג רעיונות שהצדדים לא חשבו עליהם או לא הכירו אותם. הכרת החוק והניסיון של עורכי הדין בגיבוש הסכמים מסוג אלה, בשילוב הרצון הטוב של שני הצדדים להגיע להסכמה מחוץ לכתלי בית המשפט, עשויים להביא אותם לחתימה על הסכם שמספק את כולם.

בישראל יש שתי ערכאות שאליהן ניתן לפנות בתביעת מזונות והן: בית משפט לענייני משפחה ובית דין רבני. חשוב להבין כי הערכאה הראשונה אליה תפנו בתביעת המזונות ובשאר סוגיות הגירושין היא זו שתטפל בכם לאורך כל ההליך, לכן יש לשקול היטב את היתרונות והחסרונות של כל ערכאה לפני קבלת ההחלטה.

יש מקרים שבהם יש יתרונות בפנייה לבית משפט לענייני משפחה, ובמקרים אחרים דווקא הפנייה לבית הדין הרבני עדיפה עבור הגבר או האישה. עורך דין המלווה אתכם יסביר לכם את הנושא בפרוטרוט ויסייע לכם בהגשת התביעה. ההחלטה לאיזו ערכאה לפנות היא קריטית, לכן חשוב שעורך הדין המלווה ידריך אתכם איזו מהאפשרויות עדיפה עבורכם ומדוע.

תביעת מזונות ילדים חייבת להתנהל בצורה מתוכננת ונכונה בכל שלביה, כיוון שלכל טעות יהיו השלכות מרחיקות לכת על עתידם של הילדים וההורים

הצגה מפורטת של המצב כלכלי

קביעת גובה מזונות לקטינים מושפעת כמובן ממצבם הכלכלי של האב והאם, לכן לתביעה חשוב לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים כדי לתת לבית המשפט תמונה שלמה ומלאה בנושא. 

יש לצרף טפסים רלוונטיים לסוגיות שעל הפרק כמו למשל פרטי הילדים המלאים, הסכם שכר דירה, דו"חות משכנתא, סיכומי הוצאות חודשיים הקשורים לצורכי הילדים כגון חינוך, בריאות וכדומה, וכל מסמך אחר שיכול להעיד על רמת החיים שהיתה נהוגה במשפחה עד לתביעת הגירושין. בנוסף, יש לצרף מסמכים המעידים על הכנסות בני הזוג, על פוטנציאל ההשתכרות שלהם, על נכסים שונים המצויים ברשותם, וכל עדות אחרת על מצבם הכלכלי.

גירושין, מזונות ילדים

לסיכום, תביעת מזונות ילדים חייבת להתנהל בצורה מתוכננת ונכונה בכל שלביה, כיוון שלכל טעות יהיו השלכות מרחיקות לכת על עתידם של הילדים וההורים. לכן, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה ממש בראשית התהליך ועוד לפני הגשת התביעה לערכאה זו או אחרת.

עו"ד דני גל, מתמחה בדיני משפחה, מקרקעין, בעל ניסיון של מעל 15 שנים

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת Zap משפטי 

גל דני, עורך דין לגירושין והוצל"פ

גל דני, עורך דין לגירושין והוצל"פ

עו"ד דני גל מתמחה בתחום הגירושין/ משפחה, בעל מעל 12 שנות ניסיון במהלכם ניהל מאות תיקי גירושין. במשרדנו תוכלו ליהנות מרמת מקצועיות ללא פשרות ויחס אישי כבר מהפגישה הראשונה. במשרדנו דוגלים בשיתוף מלא של הלקוח בכל שלבי התיק, כמו כן, עו"ד דני גל זמין ללקוחותיו בכל שעות היממה.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
גל דני, עורך דין לגירושין והוצל"פ

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה