zap group mishpati logo

נפגעתם בתאונת דרכים עצמית או בתאונה שקרתה באשמתכם? מגיע לכם פיצוי

אישה שהתנגשה בעמוד תאורה הופתעה לגלות כי על אף שהתאונה היתה עצמית ובאשמתה המוחלטת, היא עדיין זכאית לפיצוי על נזקי גוף. גם אם נגרמה תאונה באשמתכם שלא במתכוון, מגיע לכם פיצוי בגין נזקי גוף, בדיוק כמו בכל מקרה אחר של תאונת דרכים

29.11.21
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
נפגעתם בתאונת דרכים עצמית או בתאונה שקרתה באשמתכם? מגיע לכם פיצוי

אנשים רבים מניחים שאם הם אשמים בתאונת דרכים, או כאשר שמדובר בתאונה עצמית,  לא מגיע להם כל פיצוי. אבל ההנחה לגמרי לא נכונה, ואין כל סיבה לוותר על הזכויות שלכם. בישראל, ביטוח חובה כשמו כן הוא - כל אדם שנוהג בכלי רכב חייב להצטייד בביטוח חובה כדי שיהיה רשאי לנהוג. אותו ביטוח חובה מכסה את הפגיעה ללא קשר בשאלת אשמה, גם כאשר לא היה מעורב בתאונה אף גורם נוסף – כלומר תאונה עצמית. במקרים מסוימים גם אם אין לכם ביטוח חובה בתוקף שלא באשמתכם, ייתכן שתוכלו לקבל פיצוי מקרנית, הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

גם אם עצרתם כדי להחליף גלגל ונפגעתם או שנפצעתם ביציאה מהרכב או בכניסה אליו, פגיעות אלו נחשבות לפגיעה עצמית

מהי תאונה עצמית?

יש מגוון רחב של אפשרויות לתאונה עצמית. הרבה תאונות על הכביש מתרחשות בלי קשר לרכבים נוספים על הכביש. מקרים כמו איבוד שליטה על הרכב, החלקה על הכביש עם הרכב או האופנוע, נפילה מאופנוע, התנגשות בגורמים לאורך הדרך כמו גדר הפרדה, עמוד תאורה, עץ, חומה או גורמים נוספים לאורך הדרך, בלימה פתאומית וחזקה שגרמה לכם לחבלה ועוד.

קיראו עוד בנושא >>> תאונות אופנוע כתאונת עבודה - מה חשוב לדעת

גם אם עצרתם כדי להחליף גלגל ונפגעתם או שנפצעתם ביציאה מהרכב או בכניסה אליו, פגיעות אלו נחשבות לפגיעה עצמית. יש עוד מגוון רחב של פגיעות נפוצות יותר או פחות, אך מה שחשוב הוא שאם נפגעתם, פנו לעורך דין כדי שתהליך הגשת התביעה יהיה מסודר ומדויק ויעלה את הסבירות לקבל הפיצוי שתבקשו.

חשוב לגשת לטיפול רפואי כמה שיותר סמוך לתאונה, כי ככל שהתאריך מתרחק, לעורכי הדין יהיה קשה יותר להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לתאונה

אם זו תאונה עצמית, איך אפשר להוכיח שהפגיעה היא מתאונה?

כשמדובר בתאונה עצמית, חשוב לאסוף כמה שיותר ראיות המוכיחות שאירעה תאונה. ראיות כאלה יכולות להיות תמונות של הנזק, אישורים מהמוסך על תיקונים שנעשו ברכב או חוות דעת שמאי על הנזק שנגרם לרכב. כמובן שאם היתה משטרה במקום, צריך להציג אישור של המשטרה, אך זו אינה חובה להגשת תביעה. עדי ראייה לתאונה או אנשים נוספים שהיו איתכם בזמן התאונה יכולים לסייע מאוד, לכן אם יש עדים לתאונה שלכם, מומלץ לקחת את פרטי הקשר.

בנוסף, אנחנו תמיד ממליצים לפנות מיד לטיפול רפואי, כי לפעמים הפגיעה לא מורגשת אלא רק למחרת או כמה ימים אחריה. כשהאדרנלין גבוה, לפעמים הגוף לא ירגיש פגיעה או כאב אך כאשר הגוף חוזר לתפקוד רגיל, כאשר אנחנו נרגעים וחוזרים לשגרה, פתאום סובלים מכאבים. למעשה, כל מה שנכון לפגיעה מתאונת דרכים רגילה נכון גם במקרה של תאונה עצמית או תאונה שאתם אשמים בה שלא במתכוון.

חשוב שהתביעה תהיה מגובה במסמכים רפואיים כמו סיכומי ביקור של אורתופד, נוירולוג או כל רופא אחר בהתאם לסוג הפגיעה. עורכי הדין יציגו את החומר הרפואי בבית המשפט, ועליו תתבסס התביעה לפיצוי. רמת הפגיעה הגופנית והפגיעה בתפקוד תשפיע כמובן על גובה הפיצוי שנתבע.

חשוב לגשת לטיפול רפואי כמה שיותר סמוך לתאונה, כי ככל שהתאריך מתרחק, לעורכי הדין יהיה קשה יותר להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לתאונה. תביעות מסוג של פגיעה עצמית או תאונה שהתרחשה באשמתכם יכולות להיות מורכבות יותר מתביעות רגילות, לכן חשוב לפנות לעורכי דין מנוסים ובקיאים בתביעות מסוג זה.

לעתים תביעות מסוג זה יכולות להיות מורכבות יותר, לכן חשוב להיעזר בעורכי דין מנוסים שיבחרו בדרך הטובה ביותר למצות את הזכויות שלכם

למי מגישים את התביעה?

למעשה, אנחנו תובעים את ביטוח החובה של כלי הרכב שבו נסעתם, בין אם זה אופנוע או רכב. במהלך התביעה יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין התאונה לפגיעה או לנכות, להוכיח את סעיפי הנזק ולנהל משא ומתן לגבי גובה הפיצוי. 

התביעה מוגשת בדרך כלל כשנה אחרי התאונה, כי במהלך הזמן הזה יש טיפולים רפואיים ורק לאחר תקופה שבה הנזק מתגבש, ניתן לראות אם יש נכות או פגיעה משמעותית ובאיזה היקף.

נפגעתם בתאונת דרכים עצמית או בתאונה שקרתה באשמתכם? מגיע לכם פיצוי(1)

לסיכום, אם נפגעתם בתאונת דרכים שהתרחשה בגלל טעות שלכם או כאשר מדובר בתאונה עצמית, אתם זכאים לפיצוי בגין נזקי גוף בדיוק כפי שקורה בכל תאונת דרכים אחרת. לעתים תביעות מסוג זה יכולות להיות מורכבות יותר, לכן חשוב להיעזר בעורכי דין מנוסים שיבחרו בדרך הטובה ביותר למצות את הזכויות שלכם ולזכות בפיצוי הולם.

יוליה חזוט, עו"ד בתחום נזיקין ממשרד חזוט בר זבינצקי

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת זאפ משפטי

חזוט- בר-זבינצקי חברת עורכי דין

חזוט- בר-זבינצקי חברת עורכי דין

חברת עורכי הדין חזוט-בר-זבינסקי, הממוקם באשדוד, מתמחה בייצוג לקוחות בתחומי תביעות נזיקין שונות. בעלי מומחיות רבת-שנים בניהול תיקי נזיקין בתחומי תאונות דרכים, תאונות עבודה ונפילות בשטחים ציבוריים. הצוות המקצועי פועל להשגת פיצויים הולמים מחברות הביטוח עבור נפגעי תאונות כאלה. המשרד מייצג גם נפגעי תאונות עבודה ופועל למיצוי זכויותיהם לקבלת פיצוי מהביטוח הלאומי, תוך ליווי בהליכים מול הוועדות הרפואיות. בנוסף, עורכי הדין מטפלים בתביעות ביטוח מסוגים שונים כנגד חברות הביטוח, תוך הערכת זכויות המבוטחים על פי נתונים אישיים. במשרד ניתן גם ייעוץ וטיפול בתביעות נכות למשרד הביטחון עבור נפגעי שירות צבאי, כולל ייצוג בוועדות רפואיות. השירותים כוללים גם ניסוח צוואות, הגשת בקשות לצווי קיום צוואה וירושה, וכן עריכת ייפויי כוח מתמשכים. לצוות המשרד ניסיון רב בליווי לקוחות בהליכים משפטיים מורכבים תוך מתן יחס אישי ומסור.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
חזוט- בר-זבינצקי חברת עורכי דין

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה