zap group mishpati logo

אפיקי השקעה מומלצים 2022: המדריך המלא

השקעות בנדל"ן או השקעות בשוק ההון, בתי השקעות ויועצי השקעות. במה לבחור ומה נכון לעשות עם הכסף ששוכב לכם בבנק? קיראו בשורות הבאות

מאת: סתיו שינדלר – מערכת זאפ משפטי
21.01.22
תאריך עדכון: 12.12.23
6 דק'
אפיקי השקעה מומלצים 2022: המדריך המלא

עיקרי הכתבה

  • השקעות בשוק ההון - לא לעשירים בלבד: תוכלו להשקיע את כספם בבורסה כמשקיעים פאסיביים לטווח הארוך, או כמשקיעים אקטיביים לטווח הקצר. מה שבטוח, שוק ההון הוא מקום בטוח יותר ממה שחשבתם.
  • השקעות בנדל"ן: מהן הערים הכי אטרקטיביות להשקעה בנדל"ן ב-2022? ולמה השקעות בנדל"ן הפכו לרלוונטיות יותר מתמיד?
    _____________________________________________

עבדתם קשה והצלחתם לחסוך קצת כסף? מצוין! השלב הבא הוא לגרום לכסף שחסכתם "לעבוד". רובנו כבר מבינים שלא משתלם להשאיר את הכסף שחסכנו בעו"ש או בפקדונות בבנק, משום שהתשואה שהם מניבים נמוכה מאוד. יש מגוון רב של אפיקי השקעה כיום, מתוכם תוכלו לבחור את האפיק שהכי מתאים לכם. אם אתם מתכננים להיות משקיעים פאסיביים לטווח בינוני–ארוך, כנראה נכון לכם להשקיע את הכסף בתעודות סל או באחד המדדים הגדולים בארה"ב, או אפילו בדירה להשקעה. מנגד, אם אתם מכוונים להשקעה אקטיבית לטווח קצר, נראה שהשקעה במניות או במטבעות קריפטוגרפים נכונה עבורכם. הכנו לכם את כל המידע שחשוב שתדעו על השקעות, כולל אפיקי השקעה פופולריים – המשיכו לקרוא!

השקעה בבורסה" היא מושג רחב מדי, ותוכלו לפרק אותו למגוון אפיקי השקעה, לפי המטרות שלכם ואפיון האישיות שלכם

השקעה בבורסה: לא לעשירים בלבד

בעבר היה נהוג לחשוב שהבורסה היא מועדון סגור, שאליו יכולים להיכנס רק אנשי עסקים עשירים ומעונבים, אך הסטיגמה הזו התאדתה בשנים האחרונות. היום אנחנו כבר מבינים שכל אדם שחסך קצת כסף יכול לבחור להשקיע אותו בשוק ההון ולהרוויח עליו תשואות יפות. כמו כן, חשוב שתזכרו שהכסף של כולנו נמצא בבורסה. כיוון שהפנסיות וקופות הגמל שלנו נמצאות שם, מנהלי ההשקעות שמים את הכסף הזה בבורסה במטרה להרוויח תשואות גבוהות. לכן, גם אנשים מן היישוב יכולים להשקיע ולחסוך באופן הזה.

עם זאת, "השקעה בבורסה" היא מושג רחב מדי, ותוכלו לפרק אותו למגוון אפיקי השקעה, לפי המטרות שלכם ואפיון האישיות שלכם. הנה כמה מושגים בסיסיים וחשובים למשקיעים המתחילים:

השקעה פסיבית – אם אתם מעוניינים להשקיע את הכסף שלכם באפיק השקעה לטווח בינוני–ארוך, ופחות להתעסק בהשקעה עצמה בשגרה, תוכלו להשקיע בתעודת סל שלמעשה נסחרת כמו מניה ועוקבת אחרי מדדי מניות, איגרות חוב, שערי מטבעות, סחורות ועוד. למשל, רכישה של תעודת סל שעוקבת אחרי מדד נאסד"ק 100, הכולל את 100 חברות הטכנולוגיה הציבוריות הגדולות בעולם, דומה לרכישת 100 המניות הנכללות במדד, לפי משקלן היחסי.

מדד הנאסד"ק רשם תשואה של 65% בשנתיים האחרונות ותשואה של 170.5% בחמש השנים האחרונות. בעשר שנים האחרונות הוא אף זינק ב-400% - מה שאומר שאם הייתם משקיעים 50 אלף שקל לפני עשר שנים, היום כבר הייתם עם 200 אלף שקל. כל זה, ללא התעסקות כלל.

השקעה אקטיבית – השקעה אקטיבית דורשת מכם יותר זמן והתעסקות ומתרכזת בהשקעה ישירה במניות. איך בוחרים במניות? באמצעות ניתוח הדו"חות הכספיים של החברה, היסטוריית הביצועים של המניה, פרויקטים עתידים של החברה שעשויים להגדיל את הרווחיות שלה ועוד. המשקיעים האקטיביים מחפשים "להכות את השוק", או לעשות מכה על מניה מסוימת – למשל מניה יכולה לזנק ביום אחד ב-100%, ואז המשקיע יכול למכור אותה ביוקר ולעשות עליה רווח.

עם זאת חשוב לזכור כי מחקרים שהשוו בין השקעה פסיבית או אקטיבית קבעו כי רק 5% מההשקעות האקטיביות מצליחות להשיג תשואה טובה יותר מהשקעה פאסיבית מקבילה. כלומר, למשקיע אקטיבי יש סיכוי של 1 מתוך 20 למצוא השקעה אקטיבית שתשיג לו תשואות עודפות, וסיכוי של 95% שהוא ירוויח פחות מאשר בהשקעה פאסיבית.  כמו כן, השקעות אקטיביות הן לא לבעלי לב חלש ופחות מומלצות, או כמו שהמשקיע האגדי וורן באפט אומר: "תקופת האחזקה המועדפת עלינו היא לנצח".

עכשיו יותר מתמיד, השקעה בנדל"ן היא רלוונטית כיוון שמחירי הדירות רושמים עליות חדות - רק בשנה האחרונה המחירים עלו ביותר מ-10% ולא נראה שעליית המחירים תיפסק בקרוב

השקעה בנדל"ן: אפיק ההשקעה הפופולרי ביותר

השקעה בנדל"ן נחשבת להשקעה סולידית וחכמה. דירה היא נכס מוחשי והיא לא יכולה להימחק כמו ניירות ערך בשוק ההון במקרה שהבורסה נופלת. עכשיו יותר מתמיד, השקעה בנדל"ן היא רלוונטית כיוון שמחירי הדירות רושמים עליות חדות - רק בשנה האחרונה המחירים עלו ביותר מ-10% ולא נראה שעליית המחירים תיפסק בקרוב. אם תשקיעו בדירה ותשכירו אותה, תוכלו גם ליהנות מתשואה שנתית נאה וגם מעליית ערך הדירה במידה שתחליטו למכור אותה לאחר כמה שנים. עם זאת, החיסרון בהשקעה בנדל"ן להשכרה היא התעסקות עם שוכרים, שלעתים עלולה להיות מעיקה וחשוב להביא זאת בחשבון. 

בעשור הקרוב תהיה להשקעה בפריפריה תמורה כלכלית נרחבת, והשקעות נדל"ן כאלו יניבו תשואות גבוהות

ערים אטרקטיביות להשקעה

עו"ד שיר הספרי, ממתגת הערים והנדל"ן, ממליצה על ערים אטרקטיביות להשקעה. "אני ממליצה על השקעה בפריפריה, בעקבות כל הנושא של קידום תשתיות, כבשים ותעסוקה", היא מסבירה. "בעשור הקרוב אני מאמינה שתהיה להשקעה בפריפריה תמורה כלכלית נרחבת, והשקעות נדל"ן כאלו יניבו תשואות גבוהות.

"העיר עם רמת הביקושים הגבוה ביותר היא אשקלון – ביקוש שרק הולך וגובר. היא זוכה באינספור פרסים לחינוך, והתחבורה הציבורית שם מאוד מתקדמת. יש המון פרויקטים אסטרטגיים, היא שחקנית ראשית גם בתחום הנדל"ן וגם כמטרופולין מובהק וראשי בישראל".

כדאי גם לשים לב לנתונים הבאים: בשנת 2020 נחתמו 4,200 עסקאות נדל"ן באשקלון, יותר מ-2,000 דירות נבנות בעיר. במונחים ארציים, מדובר באחת מכל 20 עסקאות נדל"ן שנחתמו בישראל. באשקלון יש זינוק של 6% במחירים, פער שהדביק את עצמו ביחס למרכז, אך המחירים שם עדיין אטרקטיביים יחסית.

"יש לעיר הזו יתרון בולט של הרבה מאוד קרקעות ושטחים עצומים, שמאפשר בנייה רחבה", אומרת עו"ד הספרי. "נחתם שם הסכם גג מאוד גדול, שבתוך עשור ייבנו 31 אלף יחידות דיור, זאת לצד מיליוני מטרים שמיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, השקעה בתשתיות, הקמת תחנת רכבת חדשה ועוד". עיר נוספת, הפעם בפריפריה הצפונית, שבה מומלץ לשקול להשקיע על פי עו"ד הספרי, היא נוף הגליל. "יש שם צפי לכ-100 אלף תושבים בעשור הקרוב", היא מציינת.

שורה תחתונה: יש מגוון רחב של אפיקי השקעה שיכולים להניב לכם תשואות נאות. אנחנו ממליצים להתייעץ עם יועץ השקעות שימליץ לכם על אפיק ההשקעה המדויק עבורכם. בכל מקרה, מומלץ לא להיכנס להשקעות עם סיכון גבוה מדי אבל בהחלט להשקיע כסף שאין לכם צורך מיידי בו. בהצלחה!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • מס רכישה - שאלות נפוצות מהפורומים

    מס רכישה - שאלות נפוצות מהפורומים

    אם אתם קונים דירה, ודאי תרצו לדעת כמה מס רכישה תצטרכו לשלם עליה. לפעמים, התשובה לשאלה זו מורכבת יותר כאשר מדובר בדירת ירושה, בדירה שאינה יחידה ועוד. לפניכם שאלות ותשובות מפורום מיסים בניהולו של עו"ד גיא אהרון ומפורום מקרקעין בניהולם של עוה"ד מאיר ושמואל ברטלר, בנושא של מס רכישה
    4 דק'
  • מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, הלכה לעולמה

    מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, הלכה לעולמה

    השופטת מרים נאור הלכה לעולמה בגיל 74, כשהיא עומדת בראש ועדת החקירה לאסון מירון. בשבוע שעבר היא קיבלה את אות יקיר ירושלים. זאפ משפטי מרכין ראש
    4 דק'
  • "מלכודות" בעסקאות מקרקעין

    "מלכודות" בעסקאות מקרקעין

    ריחות של ביוב, קרינה מסוכנת או בנין חדש שחוסם את הנוף - רכישת דירה, בית או קרקע ללא בדיקות משפטיות מקיפות עלולה לגרום להפסדים כספיים ולעגמת נפש
    3 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה