zap group mishpati logo

מתחילים שנה: כך תמקסמו את החזרי המס

בכל תחילת שנת מס יש לכם, בעלי העסקים, הזדמנות לבחון את התנהלותכם ולבדוק כיצד ניתן למקסם את רווחי העסק. איך עושים זאת? בכתבה הבאה

26.02.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
מתחילים שנה: כך תמקסמו את החזרי המס

תחילת שנה היא הזמן לבדוק אם אנחנו עובדים בצורה הנכונה לנו. אנחנו עוסק פטור? עצמאי? אולי דווקא משתלם לנו להיות חברה בע"מ? אנחנו משלמים משכורת לבן או בת זוג שמסייעים לנו בעסק? ייתכן שכדאי יותר לרשום אותו כ"בן זוג עוזר" בעסק ולא כשכיר, ועוד דוגמאות רבות. זאת ההזדמנות לבחון את כל הנושאים הללו יחד עם רו"ח.

 ראשית, יש לבחון את צורת העבודה שנעשתה עד היום. אם טרם פתחתם תיק ברשויות המס - זה הזמן לעשות זאת. מעבר לכך שפתיחת תיק ברשויות המס היא הכרח משפטי, ועבודה ללא פתיחת תיק מעמידה אתכם בסיכון מול הרשויות, באו שנות הקורונה והוכיחו שנכון יותר ורווחי יותר לעבוד עם גב ותמיכה כלכלית.

העסקים בישראל קיבלו בשנות הקורונה פיצויים משמעותיים. עסק שלא היה רשום, מבחינת מדינת ישראל לא היה קיים ולכן נותר ללא גב וללא עזרה.

רואה או רואת החשבון המטפלים בעסק מכירים ובודקים את כל הסעיפים שעשויים לזכות אתכם בהחזרי מס, אך האחריות על איסוף החומרים ועל העברת כל הנתונים היא שלכם

זה הזמן לבדוק: מגיע לי החזר מס?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות בתחילת כל שנה הוא בדיקה מקיפה בנוגע להחזרי מס – כסף שנכנס היישר לחשבון הבנק שלנו. האם אתם מכירים את כל הסעיפים שיכולים להעניק לכם החזרי מס או להוריד את המס הקיים?

כדי לענות על כך בצורה מיטבית, יש לשים לב לנקודות הבאות:

  • האם הגשתם את כל ההוצאות של העסק, לרבות הוצאות אישיות, כגון בעסק המתנהל בבית הנישום?
  • האם ניתנו תרומות למוסד מוכר בשנת המס?
  • האם מכרתם דירה בשנה זו?
  • האם וכמה כסף הופקד לקופת גמל, קרן פנסיה וקרן השתלמות?
  • האם הפקדתם כסף לביטוח חיים?
  • ייתכן שיש לכם זכאות לנקודות זיכוי נוספות עבור קרוב משפחה.
  • ייתכן שמקום מגוריכם מקנה הטבת מס.
  • האם סיימתם תואר אקדמי?
  • האם את/ה מוגדרים "חייל/ת משוחרר/ת"?

רואה או רואת החשבון המטפלים בעסק מכירים ובודקים את כל הסעיפים הללו, אך האחריות על איסוף החומרים ועל העברת כל הנתונים היא שלכם, שכן ישנם סעיפים שרואה החשבון לא ידע שקיימים אם לא תיידעו אותו, כגון קרוב מוגבל, ולכן חשוב להכיר את הסעיפים החשובים.

סוף שנה ותחילת שנה הם הזמנים החשובים ביותר עבור כל עסק. זה הזמן לבצע הערכות כלכליות וחשבונאיות, להתייעץ עם רואה החשבון ולמקסם את ההכנסות ואת ההחזרים

מיסוי על דירה

סעיף נוסף שמשפיע על גובה המס הוא השכרת דירה. המיסוי על השכרת דירה למגורים יכול להתבצע בשלושה אופנים:

  1. פטור מלא או חלקי על השכרת דירה למגורים - כאשר תקרת הפטור בשנת 2021 היתה 5,074 ש"ח לחודש. במידה שההכנסה משכר הדירה היתה גבוהה יותר מסכום זה, הפטור יירד באופן יחסי לסכום שעבר את התקרה.
  2. מס של 10% על ההכנסה משכר דירה - במסלול זה אין זכאות להכרה בהוצאות של הנכס.
  3. מס שולי - כאשר בדרך כלל מדרגת המס הראשונה תהיה 31%, אולם תהיה זכאות להכרה בהוצאות הנכס.

מתחילים שנה: כך תמקסמו את החזרי המס(1)

על מנת למקסם את ההכנסות שלכם (או לצמצמם את גובה המס), יש לרדת לעומק המשמעויות של כל מסלול, ולקבל את החלטות בהתאם לשאר נתוני המס. ניתן לשלב בין המסלולים, אך מומלץ לעשות בדיקת רו"ח כוללת על מנת להחליט מה תהיה הדרך הטובה ביותר להתנהל.

סוף שנה ותחילת השנה הבאה הם הזמנים החשובים ביותר עבור כל עסק. זה הזמן לבצע הערכות כלכליות וחשבונאיות, להתייעץ עם רואה החשבון ולמקסם את ההכנסות ואת ההחזרים בכל דרך חוקית שאפשר. אחרי הכל, מדובר בכסף שלנו, שעבדנו קשה עבורו ומגיע לנו ליהנות ממנו.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים