zap group mishpati logo

רשלנות רפואית זה לא שחור ולבן

הרופאים לקחו את הסיכון והילד התעוור בניתוח להצלת חייו | עו"ד חיה רודניצקי דרורי מציגה תיאור מקרה שעשוי מחד להיחשב להצלת חיים ומנגד לרשלנות רפואית

03.04.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
רשלנות רפואית זה לא שחור ולבן

מתוקף מקצועי כעורכת דין, מגיעים אלי מדי פעם מקרים שמציגים בפני דילמות מקצועיות לא פשוטות. הנה לדוגמה מקרה של ילד שהיה בריא לחלוטין, אך בגיל 9 הופיעו אצלו לפתע כאבים בעיניים. בגיל 11 הוא החל להתלונן על כאבי ראש ועל וטשטוש בראייה. בבדיקת MRI  התגלה גידול במוחו של הילד, והוא עבר כמובן ניתוח דחוף לשם הוצאתו.

כעבור מספר חודשים פנה הילד שוב לחדר המיון, עקב החמרה במצבו ועם תלונה נוספת על הפרעות בראייה. הרופא המטפל המליץ שוב על ניתוח דחוף להצלת הראייה של הילד, כיוון שהתגלה כי גידול לוחץ על עצבי הראייה ומסכן אותם.

בניתוח שנערך הוסר הגידול שגרם לתפיחותו של המוח, והלחץ שהופעל על עצבי הראייה אכן שוחרר. אולם, לאחר הניתוח, הילד הפסיק לראות בעין אחת ובהמשך אף החל ללקות בעיוורון מלא.

זוהי רק דוגמה אחת של מקרה רגיש ביותר. הדילמה שעמדה כאן בפני הרופאים היתה האם לבצע את הניתוח המורכב, ותוך כדי כך לקחת את הסיכון שהילד יתעוור, או שמא לא לנתח, ואז להעמיד את חיי הילד בסכנה ממשית, וכל זאת מבלי להבטיח שלא יתעוור בעתיד.

"אני לומדת ומתעמקת בכל תיק ותיק על מנת לתת לפונים אלי את התשובה הנכונה והמקצועית ביותר שיכולה להיות, כי התמחות ברשלנות רפואית היא משהו שאינו מסתיים לעולם" 

האם לקיחת סיכון רפואי היא בגדר רשלנות רפואית?

נשאלת השאלה, האם ההחלטה של לקיחת הסיכון, עצם ביצוע הניתוח עצמו, היא בגדר רשלנות רפואית?

ההחלטה שלי היא זו שתקבע בסופו של דבר האם לתבוע את בית החולים על רשלנות, עקב העובדה שבסופו של דבר הילד התעוור לאחר הניתוח שבוצע בין כתליו, או האם להחליט דווקא שאין פה רשלנות, כיוון שהרופאים עשו את עבודתם במקצועיות, וכיוון שהסיכון היה ידוע מראש לכל הצדדים, וגם הילד ומשפחתו לקחו סיכון זה כי ידעו שאחרת חייו יהיו בסכנה. בכל מקרה הילד החולה היה יכול ללקות בעיוורון בהמשך הדרך, גם ללא התערבות כירורגית.

רשלנות רפואית זה לא שחור ולבן(1)

כמעט מדי יום מגיעים אלי אנשים עם דילמות כאלו ואחרות, מבקשים ייעוץ משפטי, ואני לומדת ומתעמקת בכל תיק ותיק על מנת לתת להם את התשובה הנכונה והמקצועית ביותר שיכולה להיות, כי התמחות ברשלנות רפואית היא משהו שאינו מסתיים לעולם. 

חשוב לדעת למצוא משרד עורכי דין שאינו מסתפק רק בייצוג בבית המשפט - מקצועי וקפדני ככל שיהיה, אלא מלווה את הלקוח באופן צמוד לאורך כל ההליך

חשיבות הייצוג המשפטי במקרים של רשלנות רפואית

אין ספק שבמקרים של רשלנות רפואית, חשיבות הייצוג על ידי עורך דין מקצועי לא תסולא בפז. לבד מהצורך בעזרה של עורך דין מנוסה בהתמודדות המורכבת מול עורכי הדין שמנגד ומול המומחים הרפואיים של הצד השני, ומול הביורוקרטיה המקשה של הרשויות, חשוב גם לדעת למצוא משרד עורכי דין שאינו מסתפק רק בייצוג בבית המשפט - מקצועי וקפדני ככל שיהיה, אלא מלווה את הלקוח באופן צמוד לאורך כל ההליך. 

אני תמיד אמשיך לתת ללקוחותיי את הגיבוי האנושי והמקצועי שלי ושל משרדי, ואמשיך לעזור להם לפתור את בעיותיהם על הצד הטוב היותר, תוך התחשבות אמיתית במצבם המיוחד של כל אחד ואחת.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים