zap group mishpati logo

חידוש דרכון ישראלי באינטרנט – המדריך המלא

הזמנתם טיסה לחו"ל וגיליתם שהדרכון שלכם פג תוקף? אל דאגה, ריכזנו את כל המידע הנחוץ עבור חידוש דרכון ישראלי

מאת: דניאל קורן
19.07.22
תאריך עדכון: 12.12.23
4 דק'
חידוש דרכון ישראלי באינטרנט – המדריך המלא

עיקרי הכתבה:

  • מהי המשמעות של דרכון ישראלי? דרכון ישראלי הוא למעשה מסמך נסיעה המאפשר לאזרחי ישראל לצאת מן הארץ וכן מזכה אותם בהגנה קונסולרית של ישראל מול גורמים זרים.
  • איך מחדשים דרכון ישראלי? את הדרכון מחדשים בלשכת האוכלוסין בלבד, לאחר תיאום תור באופן מקוון או בטלפון. יש לשלם אגרה והדרכון יישלח אליכם לאחר שלושה שבועות מרגע החידוש בלשכה.
  • איך מחדשים דרכון ישראלי בחו"ל? תוכלו להנפיק דרכון חדש בקונסוליה הישראלית של אותה מדינה.
     _______________________________________________________

תכננתם את החופשה המושלמת בחו"ל – הזמנתם חדר בריזורט יפהפה על חוף חלומי, עם אוכל מעולה ואטרקציות נהדרות, אך זמן קצת יחסית לפני הטיסה גיליתם שדרכונכם פג תוקף? מה עושים במצב כזה? כמה זמן לוקח למשרד האוכלוסין לשלוח דרכון חדש? כמה עולה להוציא דרכון בנתב"ג? איך מוציאים דרכון זמני? כל המידע בשורות הבאות:

ישראלים רשאים להחזיק דרכונים נוספים, אך מחויבים להציג את הדרכון הישראלי בכניסה וביציאה מישראל

מהי המשמעות של דרכון ישראלי?

דרכון ישראלי הוא למעשה מסמך נסיעה המאפשר לאזרחי ישראל לצאת מן הארץ וכן, מזכה אותם בהגנה קונסולרית של ישראל מול גורמים זרים. נכון לשנת 2021, אזרחי ישראל רשאים להיכנס באמצעות הדרכון הישראלי ל-160 מדינות וטריטוריות ללא אשרת כניסה.

ישראלים רשאים להחזיק דרכונים נוספים, אך מחויבים להציג את הדרכון הישראלי בכניסה וביציאה מישראל. הדרכון מונפק לפרק זמן של בין חמש עד עשר שנים, וכאשר תוקפו פג, יש להחליפו בדרכון חדש ובתוקף.

אילו סוגי דרכונים קיימים בישראל?

דרכון רגיל – הדרכון הנפוץ ביותר בישראל.

דרכון דיפלומטי – דרכון המשמש דיפלומטים ומשפחותיהם למטרות מסעות בינלאומיים כחלק מתפקידם המקצועי.

דרכון שירות – דרכון המיועד לעובדי מדינה ולבני משפחתם, במסגרת מסע בינלאומי.

איך מחדשים דרכון ישראלי?

תוקף של דרכון ישראלי פג לאחר תקופה של בין חמש לעשר שנים ואת הדרכון מחדשים בלשכת האוכלוסין, שהחל משנת 2017 מנפיקה דרכונים ביומטריים בלבד – כך שאם יש לכם דרכון רגיל, קחו בחשבון שבעת החידוש הדרכון יהפוך לביומטרי.

אנו ממליצים לשלם את האגרה לפני התור באופן מקוון מפני שכך גובה האגרה נמוך יותר

מה הם השלבים שתתבקשו לעבור כדי לחדש דרכון?

תור ללשכת האוכלוסין – חידוש דרכון מתבצע אך ורק בלשכות האוכלוסין ברחבי הארץ, ולא ניתן לחדש דרכון מבלי לקבוע תור מראש. תוכלו לקבוע את התור באופן מקוון או באמצעות מוקד טלפוני שמספרו *3450.

תשלום אגרה – במקביל לקביעת התור או במסגרת התור עצמו תתבקשו לשלם אגרה על חידוש הדרכון. אנו ממליצים לשלם את האגרה לפני התור באופן מקוון מפני שכך גובה האגרה נמוך יותר. כמו כן, תוכלו גם לבצע את התשלום בעמדות לקבלת שירותי הממשלה הפזורות ברחבי הארץ.

הגעה ללשכת האוכלוסין – לתור שקבעתם בלשכה יש להגיע עם תעודת זהות ועם הדרכון הישן. במעמד התור תצטלמו וידגמו מכם טביעות אצבע – השמירה של התמונה במאגר היא בגדר חובה, בניגוד לטביעות האצבעות, שיכולות להימחק לבקשתכם לאחר לקיחתן.

מתי תקבלו את הדרכון החדש? הדרכון ישלח לכתובת ביתכם המעודכנת בתוך שלושה שבועות מרגע התור בלשכה, עם תוקף של עשר שנים.

הוצאת דרכון זמני

במקרה שזמן קצר לפני הטיסה גיליתם שהדרכון שלכם לא בתוקף, יש פתרון! תוכלו להוציא דרכון זמני במהלך 48 שעות לפני הטיסה בנמל התעופה בן גוריון. עם זאת, חשוב שתביאו בחשבון שמדובר בעסק לא זול בכלל – עלות חידוש דרכון זמני בנתב"ג עומדת על 845 שקל לבגיר ועל כ-425 שקל לקטין – תוקף הדרכונים הזמניים עומד על שנה בלבד.

חידוש דרכון של קטין

כידוע, קטין עדיין נמצא בחזקת הוריו ולכן כאשר ההורים נשואים, הקטין צריך להגיע ללשכת האוכלוסין עם אחד מהם ולהגיש טופס בקשה לאחר שנקבע תור ללשכה והאגרה שולמה. ללשכה תתבקשו להגיע עם תעודת הזהות של ההורה, תעודת זהות של הילד (במידה שיש) ודרכון ישראלי של הילד.

אם ההורים אינם נשואים, הקטין יצטרך את אישור שני הוריו וניתן לעשות זאת בשתי דרכים: להגיע עם שני ההורים ללשכה, או להגיע עם הורה אחד ועם טופס הסכמת ההורה השני לניפוק דרכון לקטין, חתום על ידי הורה זה.

במקרה של אובדן, גניבה או השחתה של הדרכון בישראלי בחו"ל, יש להגיע לקונסוליה עם כמה וכמה מסמכים כדי להנפיק דרכון חדש

חידוש דרכון ישראלי בחו"ל

איבדתם את הדרכון הישראלי בחו"ל? תוכלו להנפיק דרכון חדש בקונסוליה הישראלית של אותה מדינה, וזה במקרה של אובדן, גניבה או השחתה של מסמך הנסיעה. יש להגיע לקונסוליה עם שתי תמונות פספורט עדכניות צבעוניות, תעודה מזהה עם תמונה שלכם, טופס הצהרה על אובדן, גניבה או השחתה של הדרכון וטופס בקשה להנפקת דרכון חתום.

שורה תחתונה: דרכון ניתן לחדש בלשכת האוכלוסין בלבד, ולא ניתן לעשות זאת באופן מקוון. עם זאת, את תיאום התור ללשכה ואת תשלום האגרה ניתן לעשות באופן מקוון. טיסה נעימה!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה