zap group mishpati logo

בור במגרש החנייה? עיריית אשקלון תפצה

עיריית אשקלון חויבה לשלם פיצויים של 1,537 שקלים לאדם שרכבו ניזוק במגרש חנייה ציבורי בשל בור שהיה במגרש.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
08.08.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
בור במגרש החנייה? עיריית אשקלון תפצה

עירייה אחראית לשטחים הציבוריים שבתחומה. אם נפער בור במדרכה או בכביש או שבמקרה צץ מכשול אחר שמפריע להליכה בטוחה של העוברים והשבים, על העירייה לדאוג לכך, ולטפל במכשול. אם היא לא תעשה כן, היא עלולה להיתבע בשל רשלנות, ולשלם על כך לא מעט.

ביהמ"ש לתביעות קטנות באשקלון חייב לאחרונה את עיריית אשקלון לפצות אדם שרכבו נפגע כתוצאה מבור שהיה במגרש חנייה ציבורי בעיר.

ליעוץ בנושא פיצויים, פנו לעורכי דין נזיקין

שאול נדיבי הגיע ברכבו למגרש חנייה ליד המרינה. מדובר במגרש אשר בפיקוחה ובטיפולה של עיריית אשקלון. הוא נכנס למגרש החנייה שלא היה מואר, נסע בצורה איטית, ותוך כדי נסיעה נכנס לבור. כתוצאה מכך נגרם נזק לרכבו- משאבת השמן נפגעה, והתובע נאלץ לשלם על התיקון 1,357 שקלים. כן טען התובע, כי הפסיד חצי יום עבודה בשל האירוע.

העירייה לא כיסתה את הבור? זוהי התרשלות!
השופט בדימוס עמירם דננברג קיבל את התביעה, וקבע כי אין כל ספק שמדובר במגרש חנייה ציבורי, שנמצא בשליטה ובפיקוח של עיריית אשקלון, ועל עיריית אשקלון לטפל בו ולדאוג לכך שלא יהיו בו בורות שעשויים לגרום לנזקים. "בעניין זה", קבע השופט, "מדובר בבור די גדול ועל העירייה היה לכסות בור זה כדי שלא יגרמו נזקים לכלי רכב. אני קובע כי העירייה התרשלה בכך שלא כיסתה בור זה".

לאור האמור, נקבע כי בשל התרשלותה, על עיריית אשקלון לפצות את התובע. העירייה חויבה לשלם לתובע סכום של 1,537 שקלים בשל תיקון הנזק ברכב וסכום של 250 שקלים עבור הפסד חצי יום עבודה.
בסה"כ חויבה העירייה לשלם לתובע פיצוי של 1,607 שקלים והוצאות משפט ואגרה בסך 300 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

 (ת"ק 2022-09 שאול נדיבי נ' עיריית אשקלון)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה