zap group mishpati logo

ביהמ"ש דחה תביעה ברשלנות רפואית בשל ניתוח הלייזר/ סקירה

ביהמ"ש קבע, כי הרופא לא התרשל, וכי התובע הגזים בתיאוריו את מצבו. על כן, התובע חוייב בתשלום שכ"ט עו"ד והוצאות.

מאת: מערכת משפטי
05.12.10
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
ביהמ"ש דחה תביעה ברשלנות רפואית בשל ניתוח הלייזר/ סקירה

ביהמ"ש השלום בפ"ת דחה תביעה ברשלנות רפואית שהגיש תושב מודיעין, יליד 1975, לפיצוי בשל נשק שנגרם לו, לטענתו, בניתוח לייזר להסרת משקפיים, אשר בוצע ע"י פרופ' פנחס נמט במרכז הרפואי אסף הרופא.
לטענת התובע, בעקבות הניתוחים התפתח קרטוקונוס (מחלה הגורמת לעיוות בצורת הקרנית), בשתי עיניו, כך שאין כיום אפשרות לתקן את ראייתו באמצעות משקפיים או עדשות מגע.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום רשלנות רפואית

למציאת עו"ד בתחום רשלנות רפואית באינדקס משפטי

טענותיו המרכזיות של התובע, היו כי הניתוחים שעבר בוצעו ברשלנות שבאה לידי ביטוי בהעדר בדיקות מקדימות לבחינת כשירותו לעבור את הניתוחים, אי מסירת מלוא המידע הרלוונטי לניתוחים והעדר הסבר בדבר מכלול הסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוחים.

ס. הנשיא אהרון ד. גולדס דחה את טענות התובע, וקבע כי הוא מקבל את חוות הדעת של מומחית מטעם ביהמ"ש, אשר קבעה כי לא הייתה כל רשלנות רפואית בטיפול בתובע, וכי תוצאות הבדיקות המקדימות לא העלו כל סימן לאי כשירות התובע לעבור את הניתוח.

ביהמ"ש: הייתה הסכמה מדעת

עוד נקבע, כי לא הוכח העדר הסכמה מדעת. התובע חתם על טופס ההסכמה מדעת, תוך אישור לכך שהוא מודע לסיכונים ולתופעת הלוואי הכרוכים בניתוח. כמו-כן, ביהמ"ש השתכנע כי הרופא הסביר לתובע את מלוא הסיכונים, התובע היה מודע להם, וניתנה לא האפשרות לשאול את הרופאים כל שאלה בנושא.

עוד נפסק, כי בהתאם לקביעת מומחית ביהמ"ש, התובע לא סובל כיום ממגבלות תפקודיות. חוקרים פרטיים, אשר בצעו מעקב אחר התובע, גילו כי הוא נוהג ברכב מזדה ואף בהזדמנות מסוימת נהג מאזור התעשייה בשילת לעבר העיר מודיעין. בהזדמנות אחרת, נצפה התובע כשהוא משוחח במכשיר הטלפון הסלולארי שברשותו תוך נפנוף בידיו, ובהמשך הוא נצפה מעיין במסמכים שונים, בתוך רכבו.

"... אף אילו הייתי מקבל את טענותיו של התובע בדבר התרשלות הנתבעים בהחלטה לנתחו או ביחס להעדר הסכמה מדעת, התרשמתי כי התובע הגזים בתיאוריו את מצבו, לא תיאר בצורה מהימנה את שגרת יומו, ושינה את גרסתו ביחס לשימוש בעדשות מגע ...", קבע השופט בפסק הדין, וחייב את התובע לשלם לנתבעים הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד של 18,000 שקלים.


(ת"א 5927-06 בן אבו נ' פרופ' נמט ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים