zap group mishpati logo

השריפה ביערות הכרמל - על הנזקים וההשלכות

נזקי גוף ונזקי רכוש רבים נגרמו בשל השריפה - למי צריך לפנות? מה גובה הפיצוי שאפשר לקבל? מה צריך להוכיח וכיצד? עו"ד טלי טרייבנד מצוות מומחי פורטל משפטי מסבירה.

מאת: עו"ד טלי טרייבנד
07.12.10
תאריך עדכון: 09.04.24
2 דק'
השריפה ביערות הכרמל - על הנזקים וההשלכות

השריפה שאירעה גרמה לנזקים קשים ורבים, שיתנו אותותיהם משך שנים רבות.
הנזקים אירעו ליער, לבני האדם, לחיות ולבתים. עם שוך השריפה, יש להניח כי כל נפגע אומד את נזקיו, ותוהה  כיצד יושב מצבו לקדמותו, ומי יסייע לו ויישא בעלות הכספית לשם כך.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום נזיקין ותאונות

נשאלת השאלה, מיהם הגורמים אליהם יש לפנות לצורך פיצוי הנפגעים, וזאת מבלי להתייחס בשלב זה להסדרים שונים אליהם תגיע המדינה מול הנפגעים (כבר היום דובר על פיצוי ראשוני ע"ס 2,500 ₪ לנפש, לתושבים שביתם נהרס).

ליעוץ בנושא פיצויים, פנו לעורכי דין נזיקין

כמובן, שראשית יש לבדוק את הפוליסות הרלוונטיות: פוליסת ביטוח דירה, פוליסת תאונות אישיות וכיוצ"ב. כדאי לפנות לסוכן הביטוח בכדי לקבל את פרטי הפוליסות ולבדוק היטב את הכיסוי הביטוחי.
מומלץ לקרוא ולעיין בפוליסה לפרטיה, כדי ללמוד על הזכויות אותן היא מקנה, ולחילופין – לפנות לעורך דין שיכול לסייע בכך.

פרט לכך, עולה כמובן השאלה - מה עם נפגעי הגוף?

פוסט טראומה

השריפה הקשה הותירה אחריה ניזוקי גוף רבים, מיעוטם בגין כוויות ונזקי שאיפת עשן, ורובם בגין פגיעה נפשית, שעניינה פוסט טראומה.

הפרעת פוסט טראומה הינה תגובה נפשית הנוצרת בעקבות טראומה משמעותית. הפרעה זו מתבטאת בליקויים תפקודיים ברמות שונות. לרוב, יסבול הנפגע מתופעות לוואי שונות, כגון: סיוטים, שחזור של האירוע, הימנעות מחוויה שמזכירה את האירוע (למשל בענייננו – הימנעות מהדלקת אש), אשר עולים לכדי הגבלה בתפקוד היומיומי.

הפרעה זו עשויה כמובן להתהוות אף למי שראה את ביתו נשרף, ולא רק למי שנפגע באופן ישיר בגופו.
אם הפרעה זו הינה חמורה ואינה חולפת, היא עשויה להקנות שיעור נכות ניכר, ואולם נשאלת השאלה במקרה זה– מיהו הגוף שאמור לפצות בנסיבות אלה.
לרוב, מוגשת תביעת רשלנות כנגד המעוול - גורם הנזק.

על פניו נראה כי מחדלי המדינה, שמצאו ביטויים בתפקוד לקוי ביותר של מכבי האש, הם שגרמו ו/או תרמו לחומרת השריפה, ומכאן – לחומרת הנזקים. לפיכך, יש להניח כי תוגשנה תביעות רבות כנגד מדינת ישראל, על ידי הנפגעים השונים. ככל תביעה לפיצוי בגין נזקי גוף, לתביעות אלה תצורפנה חוות דעת רפואיות, בהן תפורט הנכות הנטענת.
שיעור הפיצוי ייקבע בהתאם לחומרת הנזק וגובה הנכות.

* עו"ד טלי טרייבנד מתמחה בנזקי גוף ורשלנות רפואית.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה