zap group mishpati logo

נפל מהגג בזמן העבודה - יקבל פיצוי של 78,220 שקלים

על שיטות עבודה מסוכנות משלמים. זה המסר שעולה מפסק דינו של ביהמ"ש בטבריה בעניינו של עובד שנפגע במהלך עבודתו בהתקנת פרגולה.

מאת: מערכת משפטי
09.12.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נפל מהגג בזמן העבודה - יקבל פיצוי של 78,220 שקלים

בימ"ש השלום בטבריה דן בתביעה של צעיר, יליד 1981, אשר נפל במהלך עבודתו בהתקנת פרגולה וגג רעפים כאשר עבד אצל הנתבע, דני כהן, בעל עסק בשם "גגות צמרת" בשיכון ג' בטבריה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום נזיקין ותאונות

ב-4 בנובמבר 2003 בשעה 12:30, במהלך עבודתו של התובע בהתקנת פרגולה וגג רעפים, החל הוא לטפס על סולם כדי לעלות לגג הבניין שבו עבד, אך לפתע הסולם החליק, נפל, והתובע נפל יחד איתו ונפגע בכל חלקי גופו, ובעיקר ביד ימין.

ממקום התאונה הובהל התובע לחדר המיון בבית החולים פוריה, שם אובחן אצלו שבר פתוח מרוסק ידו גובסה, והוא הועבר לאשפוז במחלקת האורטופדיה בביה"ח. למחרת עבר התובע בהרדמה כללית ניתוח וב-10 בנובמבר 2003 שוחרר לביתו.

התובע המשיך בטיפול ובמעקב, וסובל מהגבלה קשה בתנועה. התאונה הוכרה ע"י המל"ל כתאונת עבודה.
בתביעה שהגיש התובע לבימ"ש השלום טען, כי הנתבע התרשל בפיקוח על העבודה ועל תקינות אמצעי העבודה והבטיחות בעבודה, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק גופני. לטענת התובע, הסולם עליו טיפס לא היה תקין, פגום ומסוכן.

שיטת עבודה מסוכנת

השופטת רים נדאף קבעה, כי הוכח שהסולם לא היה תקין לחלוטין בזמן האירוע. עוד נקבע, כי שיטת העבודה של הנתבע הייתה מסוכנת, וכי הנתבע לא נתן הנחיות ברורות לעובדיו לפיהן לא עולים או יורדים מהסולם מבלי שמישהו אחר מחזיק את הסולם.

נפסק, כי המעביד הפר את חובת הזהירות המושגית והקונקרטית כלפי העובד, ולכן עליו לפצותו.
עם זאת, נקבע כי יש להטיל על התובע אשם תורם בשיעור של 20%, שכן התובע הגביר את הסיכון שנשקף אליו בעת שהחזיק באחת מידיו מכשיר טלפון נייד בזמן עלייתו על הסולם.

השופטת פסקה לתובע פיצויים בסך 551,781 שקלים עבור הפסדי השתכרות, הפסדי פנסיה, הוצאות ועזרת צד ג'. לאחר ניכוי האשם התורם ותשלומי המל"ל שקיבל התובע, חויב המעביד לשלם לו פיצויים בסך 78,220 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין
(ת"א 931-05 מיכאל (מיקי) כהן נ' כהן דני "גגות צמרת")

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה