לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יאיר צוק

חידוש דרכון גרמני בזמן קבע

שלום. יש לי אזרחות גרמנית ודרכון גרמני שהוצאתי בגיל 18. מאז אני בקבע בצבע. תוקף הדרכון פג לפני כמה שנים ולא חידשתי אותו כי אמרו לי שלא ניתן לחדש כל עוד אני בצבע קבע. רציתי לדעת האם יש דרך לחדש את הדרכון בכל זאת? אולי בשגרירות גרמניה כלשהי בחול? תודה!

Dr. Yuval Hen

מניסיון שלי, גם בחו"ל תבקש ממך השגרירות הגרמנית אישור צה"ל על תקופת שירותך הצבאי. ד"ר יובל חן, עו"ד

יאיר צוק

האם בבקשת הארכת תוקף דרכון ידרשו ממני אישור צהל על שירות צבאי? או רק בהנפקה ראשונה? האם יש דרך כלשהי לחדש את הדרכון לאחר שהשתחררתי משירות קבע? תודה!

Dr. Yuval Hen

יאיר שלום, החוק הגרמני קובע ששירות בקבע, ללא קבלת היתר הרשויות בגרמניה, יביא לביטול האזרחות הגרמנית שלך. לפיכך, ברגע שתבקש להאריך את הדרכון הגרמני שלך, יבקשו ממך אישור שילטונות צה"ל. בעת שתציג להם אישור זה, יילקח ממך הדרכון הגרמני. יחד עם זאת יש עדין תקווה. יש להגיש בקשה בצירוף שלל מסמכים לקבלה מחדש של האזרחות הגרמנית שלך. על הבקשה לנמק ולשכנע את הרשויות בגרמניה, מדוע עליהם להעניק לך מחדש את האזרחות הגרמנית. בעוד שפעם הראשונה שביקשת אזרחות גרמנית, הרשויות בגרמניה היו חייבות להעניק לך, כעת יש להן שיקול דעת. ירצו-יעניקו. לא ירצו- הבקשה שלך תידחה. מטיפול שלנו בתיקים רבים, ההליך לוקח זמן לא מבוטל. ד"ר יובל חן, עו"ד

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון גרמני