לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אסף

דרכון גרמני

הסבא של סבא מצד אבי היה גרמני , לא אוסטיודן, ונולד במה שהיה שייך לפרוסיה והיום פולין. בבגרותו הוא עבר לורשה. אני מתגורר בגרמניה כבר כשנה ,עובד בתחום אקדמי ומשלם מס עם שליטה טובה בשפה - C1. החוקיות שלי כאן בשל דרכון רומני. אני מחזיק גם בדרכון ישראלי. סבי נפגעו בשואה. האם ישנה אפשרות להגיד בקשה מוקדמת לדרכון לפני שבע שנות שהייה?

Dr. Yuval hen

מניסיון בטיפול מוצלח ב 2,000 בקשות לערך לדרכון גרמני, אני מעריך שסבא רבא או סבך לא היה גרמני ולכן סיכוייך לקבל דרכון גרמני מכוח קשר דם קלושים, אלא אם כן אני טועה בהנחתי. קיצור המועד להגשת בקשה לדרכון גרמני שלא מכוח קשר דם, אלא מכוח ישיבה בגרמניה, מותנה בקבלת נימוקים משכנעים. בכל מקרה, אם בקשתך לקבל דרכון גרמני שלא מכוח קשר דם תתקבל, תידרש, ככל הנראה, לוותר על כל הדרכונים שיש לך, לרבות הישראלי. ללא קשר לדרכון גרמני: עם חזרתך לארץ, ייתכן ואוכל להשיב עבורך מיסים ששילמת כחוק בגרמניה. ד"ר יובל חן, עו"ד

אסף

אתה רומז שאנשים שנולדו בורשה בטריטוריה פולנית איבדו את האזרחות הגרמנית שלהם. אתה מדבר כאן על שלילה מקשר דם.אף אחד מבני משפחתי לא הגיש ויתור על אזרחותו.האם הממשל הגרמני מתייחס לחוקי אזרחות כמכתיבים קשר דם, שהרי אם אני מוכיח קשר דם גם על ידי בדיקות מיפוי גנטיות ומראה על רצוני לקבל אזרחות מכוחו למה שחוקי אזרחות ישללו קשר דם. יתרה מזאת ראוי שאציין שמבחינת זכויתיי הם הינן זהות לזכויות שיש בגרמניה לאדם המחזיק בדרכון גרמני, עובדה שמחזקת את הטיעון שאני מגיש את הבקשה מכוח מורשת.לראיה לי אישית יצא לפגוש הרבה וולגה דויטש שקיבלו אזרחות ממולדובה ורוסיה כאשר הם לא החזיקו בפספורט של האיחוד וכלל לא דיברו גרמנית.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון גרמני