לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
arik

תביעת להחזר גם מביטוח פרטי וגם מביטוח הקופת חולים

שלום נפגעתי בעבר ופניתי לקבל ייעוצים שונים מרופאים שונים. קופת חולים (ביטוח זהב) וכן חברת הביטוח הפרטית דורשות את הקבלות המקוריות על מנת שלא אוכל לתבוע פעמיים ומצד שני אינן מחזירות את מלוא הסכום ששולם. הנ"ל למרות שכל אחת מחברות הביטוח גובה גם גובה את התשלומים ממני בצורה קבועה. האם ישנו חוק בנושא אשר מאפשר לחברת הביטוח לוודא שאין מבטחים אחרים? הרי שילמתי כפול ל2 גורמים שונים תודה!

עו"ד אילן להב

אריק שלום ! חברתי כבר ענתה לך, אולם יש לי הסתייגות קטנה. ענף הביטוח אינו מאפשר ברוב המקרים לקבל שיפוי שהוא גבוה מהנזק. במילים אחרות, אם תבטח למשל את רכבך ב - 10 חברות שונות, הרי שלא תוכל במקרה גניבתו, או במקרה של TOTAL LOSS לקבל פי 10 מערך הרכב עצמו. במילים אחרות - אינך יכול לשלם בעבור טיפול רפואי סך של 100 ש"ח לדוגמה ולקבל מ - 4 חברות שונות 400 ש"ח, רק משום שיש בידך 4 פוליסות. שונה הדבר בכל הקשר בסכומי פיצוי. (ולא שיפוי). לדוגמה - אתה רשאי לבטח עצמך כנגד גילוי מחלה קשה במספר חברות ואם חס וחלילה תתגלה אצלך מחלה כזו, כן תוכל לקבל פיצוי מכל החברות גם יחד.

ורד פרץ פרידמן, עו"ד

אריק שלום, כל נושא התשלום הכפול לחברות הביטוח לוקופות חולים מעורר לא מעט בעיות אף ברמת הרגולטור, שכן לעיתים משלם המבוטח פעמיים על אותו שירות. דרישת קבלה מקורית מחברה אחת לא פוטר את השניה מתשלום, ככל שעל פי תנאי החוזה הינך זכאי לכך. ככל שהינך זכאי לתשלום משני הגופים והדבר כאמור תלוי בחוזה עליו חתמת ניתן להמציא לחברה שניה קבלות נושאות חותמת "העתק נאמן למקור" באמצעות עו"ד. על כל פנים, אדם יכול לרכוש מספר כיסויים ביטוחים בחברות שנות לאותו מקרה ביטוח, וזו זכותו המלאה והחוק לא יכול לארסור על כך. רק שחשוב לדעת כי התשלום הוא כפול או יותר בעבור אותו שירות. אני מציעה כי תוועץ עם יועץ ביטוח על מנת שיבחן הביטוחים שברשותך והאם משרתים אותך נאמנה. בהצלחה עו"ד ורד פרץ פרידמן

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות ביטוח סיעודי