לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אילנה

מתי ניתן לבדוק צוואה

ידוע לי שאבי ואמי עשו צווה אצל עו"ד שהוא חבר טוב של אחותי בצוואה כך אמרו שהוא לה והיא לו...עד ששניהם ימותו. לפני שנה אבי מת ואחותי כל הזמן אומרת שאבי הוריש לה הכל... מאז מות אבי אימי מקבלת טיפול נפשי תרופתי והייתי אומרת די פוחדת מאחותי שגרה לידה... נראה לי שאחותי משתמשת בכרטיס האשראי שלה בחופשי השבוע היא גרשה אותי מבית אבי בטענה שהדירה בה גרה אימי נרשמה על שם בנה ועדיף שלא אגיע לדירה יותר... איך אני יכולה לדעת מה נכתב באמת בצוואה שאין לי כל העתק ממנה כל עוד אימי חיהה כדי לדעת מה חלקי כמה כסף אבי השאיר ואיך בדיוק הם משתמשים בו. תודה

אילנה

עו"ד נורית פיש... יו במהירות האור בייג לייק מסבתא אילנה יש בידי תעודת פטירה של אבי.. איתה אני פונה לרשם לעינייני ירושה .. האם הבנתי טוב...? האם הצוואה נמצאת אצל הרשם או אצל העו"ד שעשה זאת... מאחר ואין לי כל רצון לדבר איתו... הוא באוטומט בקשר החברי ידוח לאחותי שאני מבררת... לכןשאלתי האם זה הליך סודי...! יש לי תעודת פטירה של אבי. לגבי הדירה לא נראה לי שהורי העבירו בטאבו... רק מסיבה אחת שיהיה לאימי היכן לגור עד יומה האחרון... אבל אימי אמרה שהדירה בצוואה רשומה על הבן שגם הוא מתעסק בחשבון שלה. אישית אין לי כל בעיה עם היא נתנה לו את הדירה... מה שכן מעניין אותי זה מה נשאר בחשבון הפרטי... ומה בדיוק עושים עם הכסף...! לכן אני שואלת שוב האם ההליך הוא סודי בבקשת צוואה אצל הרשם.

ען"ד נורית פיש

אם פנו לרשם לענייני ירושה לשם קבלת צו קיום צוואה , אזי הצוואה תימצא שם. אם לא פנו לקבלת צו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה אזי לא תמצאי את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה. אישית אינני רואה בעיה בפניה מנומסת בכתב אל עורך הדין ולבקשו לדווח לך מה נעשה עם צוואת אביך המנוח יש לך זכות מלאה לדעת . אין לך מה לחשוש אילנה. זו זכותך !!

ען"ד נורית פיש

אילנה: מכתבך מעלה מספר סוגיות. האחת: קבלת תוכן צוואה. את יכולה לפנות לרשם לענייני ירושה ולבקש את צו קיום הצוואה המעניק לאמך את העזבון לאחר מות אביך . סוגיה שניה היא השימוש אחותרך עושה בכרטיסי האשראי של אימך . את יכולה לפנות לרשויות הרווחה ולהעלות חששך כי אחותך מתנכלת לאימך ועושקת אותה . אם אימך במצב נפשי או מנטלי גרוע אפשר לפנות בבקשה מתאימה למנות לה אפוטרופוס ולצרף חוות דעת . אחרון אחרון אך לא חביב . ניתן לברר טענת אחותך כי הדירה נרשמה על שם בנה של אחותך על ידי הזמנת נסח מהטאבו לאחר שתקבלי מידע אפשר לבדוק את חוקיות ההעברה אם נעשתה העברה. בקיצור הרבה עבודה לפנייך.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות