מקרר התקלקל חודשיים אחרי הקנייה שלו.
שלום. לפני כחודשיים הורי קנו מקרר samsung. עברו חודשיים ואתמול החל רעש מוזר מהמאוורר שהתחזק. הרעש עכשיו ממש חזק ואי אםפשר להתעלם ממנו. השאלה שלי האם אפשר לדרוש מהיצרן להחליף מקרר? ואם לא, אז האם יש כמות מסוימת של פעמים שאם מזמינים טכנאי בשנה היצרן מחליט להחליף לנו את המוצר?
שלום מריה ותודה על פנייתך. יש לעיין בתעודת האחריות שנמסרה לידיכם על ידי בית העסק בעת רכישת המקרר. ככלל בשנת 2006 הותקנו תקנות הגנת הצרכן אחריות ושירות לאחר מכירה, אשר חלות על יצרנים, ובמקרה של מוצרים מיובאים הן חלות על היבואן. התקנות מתייחסות למוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, ובלבד שמחירם גבוה מ- 150 ₪. בהתאם לתקנות הללו יצרן חב בתקופת אחריות למוצרים שמכר למשך תקופה של שנה מיום מסירת המוצר או מהמועד בו הסתיימה ההדרכה/התקנה על ידי היצרן, ובלבד שהצרכן לא עשה עד אז שימוש במוצר. בהצלחה, משרד עו"ד רענן בשן.