לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אדם

שאלה בנוגע לחוק היבש

בישראל בחוק ביטול עסקת מכר מרחוק קיים תת סעיף בו נטען כי על סוגי סחורה מסוימת (לרבות אלקטרונית, כזאת שמגיעה בלי עטיפה פיזית), חוק ביטול העסקה לא חל. מה קורה כשעסק ברשת, מפרסם מוצרים שכאלו (דהיינו לא פיזיים לחלוטין) למכירה עם המינימום האפשרי של תיאור, אשר מסוגל להטעות? הרי למוכר סחורה שכזאת הוא משיג בכמויות. ומנעד המחירים הוא רחב ביותר. בעולם שהולך ומעביר עצמו לרשת, כשהתשלום מועבר ברשת במהירות, והכסף בעצמו קיים רק ברשת, אך יחסר למי ששילם על סמך פרסום לוקה או חסר. החוק הזה מתנגש עם הדרישה מעסק להציג חד משמעית את פירוט המוצר (במיוחד כשיש מגוון כה רחב של דגמים ושאר משתנים כשמדובר בסחורה שכזאת). לאן היית מכריע כבעל מקצוע? ולמי יש יותר סיכוי? ללקוח או לחנות מקוונת?

עו"ד רענן בשן

שלום אדם ותודה על פנייתך. סעיף 14ג(ד)(5) לחוק הגנת הצרכן מסייג טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית. אם מוצר זה הגיע לצרכן מראש ללא אריזה או עטיפה מקורית, יש מקום להיאחז בכך. בנוסף, בהתאם לסעיף 14ג(א)לחוק הגנת הצרכן חלות על בית העסק חובות ספציפיות לעניין תיאור המוצר, ככל ובית העוסק לא פירט בהתאם לחוק, יש מקום לטעון להטעיה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות קטנות