לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שולמית

זכאות לדמי אבטלה במקרה שבו התפטרתי ממקום עבודה ראשי ונותר מקום עבודה משני

שלום, שאלה מעט מורכבת. התפטרתי ממקום העבודה העיקרי שלי ונותרתי עם מקום עבודה (עם תלוש) משני. במצב זה, אני מבינה כי אינני זכאית לדמי אבטלה (?). בהמשך לכך מחשבתי היתה כי מכיון שככל הנראה בכל מקרה לא אקבל מכתב פיטורין ממקום העבודה שעזבתי, ומכיון שכך מגיעה לי זכאות לדמי אבטלה רק לאחר 90 יום, אני יכולה להמשיך לקבל את התלוש ממקום העבודה הנוסף לפחות לעוד שלושה חודשים, ואז אוותר עליה לטובת דמי אבטלה. האם אכן כך? או שמא עלי לוותר על מקום העבודה הנוסף כבר בשלב זה על מנת להיות זכאית בעוד שלושה חודשים? תודה רבה!

לבנת

שלום, התפטרתי מהעבודה לאחר חופשת הלידה לצורך טיפול בילד, הבנתי שיש לי תקופת המתנה של 90 יום כדי לקבל דמי הבטלה . הבנתי שכדי שיספרו לי ה90 יום מיום התפטרותי עלי להתייצב בלישכת התעסוקה ולהגיש תביעה לדמי הבטלה לביטוח לאומי. לשכת התעסוקה טוענת שעלי להתייצב כל ה90 יום בלשכה ולקבל הצעות עבודה מה שמוזר לי כי במילא אני לא מקבלת דמי אבטלה עבור הימים האלה. השאלה שלי אם אני לא התייצב בלשכה כל שבוע לא ייספרו לי ימי ההמתנה? תודה מראש

עו"ד הדר פלד-טל

אין הכרח להתייצב בלשכה בתקופה שבה אינך מקבלת דמי אבטלה. חיזרי ללשכה בתום 90 הימים, אלא אם כן את מתכוונת להגיש מכתב מנומק שבו תנסי לשכנע את הפקיד המטפל לוותר לך על תקופת ההמתנה (בהינתן שהתפטרותך הייתה מוצדקת). במקרה כזה עליך להמשיך ולהתייצב עד שתקבלי תשובה לבקשתך.

עו"ד הדר פלד טל

שלום רב, התפטרות בלתי מוצדקת מזכה בדמי אבטלה רק לאחר המתנה של 90 יום. אם את עובדת במקום עבודה נוסף אז השכר יקוזז שקל מול שקל מדמי האבטלה. תצטרכי להפסיק לעבוד גם במקום השני כדי שיתחיל להיפסר 90 הימים.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דמי אבטלה