ביטול עסקה - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • סטלה

    נשלח ע"יסטלה 12:43, 22 ביולי 2012

    בתאריך 26/06/2012 ביצעתי רכישה של 3 מזגנים טורנדו ברשת "ענק המזגנים" באשדוד. מס' ההזמנה 0443. העסקה שולמה בשלושה צ'קים ע"ס 10000 ₪ (צ'ק ראשון מזומן ע"ס 4000 ₪ ירד מחשבוני בתאריך 26/06/2012). מס' הקבלה 0891. כעבור יומיים אחרי הרכישה החלטתי לבטל את העסקה (מסיבה שאינני מוצאת לנכון לפרט במכתב זה). שלחתי פקס לבית העסק (הפקס לא עבד) ודיברתי עם הנציגה (שמה רונית שהיא כביכול המנהלת ואשתו של המנהל בשם מוטי). רונית הבטיחה לחזור אליי פעם אחר פעם, כאשר התקשרתי אליה , וכאשר היא ענתה ושמעה את השם שלי היא ניתקה לי טלפון. פניתי למועצה הישראלית לצרכנות וגם לטורנדו (הכל רשום ומתועד) וגם ניסיתי לתפוס את הנציגה של "ענק המזגנים" שוב ושוב, אך הנציגה כל פעם ניתקה לי טלפון בפנים, ואם תפסתי אותה, היא אמרה שתחזור אליי. אני יושבת עם התינוקת בבית ולא יכולה להגיע אליה. בתאריך 16/07 כבר הגעתי לסניף, היו הרבה לקוחות, חיכיתי שהנציגה תשב איתי, אך היא אמרה שהיא לא מחליטה, אלא מחליט המנהל (בעלה מוטי) והיא תגיד לו להוציא את הצ'קים ולחתום על צ'ק מזומן שהיא צריכה להחזיר לי. בסוף היום כאשר מוטי עדיין לא הגיע בשעה 21:00 כבר לא יכולתי לחכות והלכתי הביתה. חזרתי אליה ביום שישי 20/07 במטרה לקבל את הצ'קים בחזרה, כי הצ'ק השני אמור לרדת מחשבוני ב-26/07. רונית כתבה מכתב שאני הייתי אמורה לחתום עם התוכן שאני מבטלת את העסקה תמורת 10%. לא הסכמתי ואמרתי שאני אשלם לפי החוק (5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם). והיא קרע את המכתב ואמרה שהיא לא תחזיר לי כלום (10000!!! ש"ח). היא התחילה לשקר לי בפנים שהיא פעם ראשונה רואה אותי ובכלל לא שמעה שאני רוצה לבטל את העסקה!. הייתי בהלם! היה לי ברור שהיא בכוונה משכה אותי כדי שאפסיד את 14 יום של ביטול עסקה. אני הספקתי להקליט חלק מהשיחה, אבל עדיין חזרתי הביתה בלי כלום - ללא צ'קים, שאחד מהם אמור להפרע בעוד כמה ימים, ללא קבלת מקור של העסקה שבכל זאת הספקתי לשלוח למועצה הישראלית לצרכנות בפניה שלי (היא לקחה את הקבלה וסירבה לי להחזיר), וללא מצב רוח. ועוד קיבלתי צעקות על הראש מבעלי על הפסד של 10000ש"ח!. באתר של ענק המזגנים רשומים פרטים לפניות הציבור של חברת "טורנדו", אך בעצם לחברה אין שום קשר לסניפים של "ענק המזגנים" ובפרט סניף אשדוד. המנהלת רונית ובעלה הם בעצם עסק פרטי ויכולים לעשות מה שהם רוצים. מה אליי לעשות? והאם יש מקום לתביעה?

    השב
  • 13:21, 23 ביולי 2012

    היי סטלה,
    רונית היא אחת מהנשים החוצפניות שפגשתי בחיי. גם לאבי היא עשתה את אותו התרגיל. אבי פנה למועצה לצרכנות ולאחר מכן אני מכין כנגדם תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
    במידה ותרצי ייעוץ, אנא פני אליי במייל -umargil@walla.co.il

    תגובה
  • 10:36, 24 ביולי 2012

    אני רוצה למצוא אנשים נוספים שנפגעו מהשירות הגרוע שלהם, ואולי כדאי להגיש תביעה ייצוגית. נראה לי שיש לא מעט כאלה שיישמחו לסגור את העסק שלה.

    תגובה
  • 23:30, 25 ביולי 2012

    כתבתי לך אימייל, אשמח אם תתקשר אליי.
    תודה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.