עיכוב בטיסה
נקבע לי מועד לטיסה והיה עיכוב של מעל 10 שעות. העיכוב היה בישראל כך שלא נזקקתי למלון או אחרוחות וכו', האם אני זכאי לפיצוי?
יעקב שלום, סעיף 7 לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב – 2012 קובע כי טיסה שהתעכבה יותר מ - 8 שעות נחשבת ל"טיסה שבוטלה" וחלים עליה כללי ביטול טיסה. נוסחת הפיצוי (המפורטת בתוספת הראשונה לחוק) נגזרת מהמרחק אשר נמצא בין נקודת המוצא לנקודת היעד כפי שיפורט להלן: במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 2,000 ק"מ סכום הפיצוי יהיה 1,250 ₪. במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 4,500 ק"מ גובה הפיצוי יהיה 2,000 ₪. במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא מעל 4,500 ק"מ גובה הפיצוי יהיה 3,000 ₪. יודגש כי במידה והנוסע בחר בכרטיס טיסה חלופי, חברת התעופה או המארגן יהיו רשאים להפחית את גובה הפיצוי הכספי שתואר לעיל ב- 50%, וזאת בתנאי שהטיסה החלופית עומדת בקריטריונים הבאים: אם מרחק הטיסה החלופית אינו עולה על 2,000 ק"מ והנוסע הגיע ליעד באיחור של עד 4 שעות מהתכנון המקורי. אם מרחק הטיסה מ- 2,000 ק"מ ועד 4,500 ק"מ והנוסע הגיע באמצעות הטיסה החלופית באיחור של עד 5 שעות מהתכנון המקורי. אם מרחק הטיסה עולה על 4,500 ק"מ והנוסע הגיע באמצעות הטיסה החלופית באיחור של עד 6 שעות מהתכנון המקורי. כל טיסה חלופית אחרת שהנוסע בחר בה בעקבות הביטול שאינה עומדת בקריטריונים אשר ציוונו לעיל, יהיה גובה הפיצוי בהתאם לתוספת הראשונה לחוק. בברכה, אשר רוטבאום, עו"ד www.rotbaumlaw.com
ערב טוב, בנסיבות המתוארות לפי החוק אינך זכאי לפיצוי מחד מאידך אין ספק שנגרמה לך עוגמת נפש ולפיכך ממליצה לפנות בכתב אל החברה ולתאר את העובדות ולדרוש פיצוי. לעיתים החברה מקבלת אחריות ומציעה הטבה או פיצוי המקל במעט על התחושה.