החזרת ספה - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • מרק

    נשלח ע"ימרק 22:53, 11 באוקטובר 2012

    שלום רב, בחרנו באינטרנט באתר החנות ספת ספר. חיפשנו ספה ברוחב 140 (במצב נפתח) וכך היה כתוב באתר החברה. הגענו לחנות לראות את הספה, שאלנו את המוכר מה המידות והוא ציין שאכן הספה ברוחב הנ''ל. לא מדדנו בעצמינו את רוחב הספה. בעת הרכישה היינו חייבים לבחור אחד מהצבעים לריפוד מהקטלוג. היום קיבלנו את הספה (אותו דגם בצבעים שבחרנו) וראינו שרוחבה 128 ס''מ בלבד. יצרנו קשר טלפוני עם בעל הסניף ואמרנו שהספה אינה מתאימה לנו מכיוון שחיפשנו שפה רחבה יותר והאמנו למידות שצוינו באינטרנט באתר החברה. הוא ענה שמכיוון שאנחנו רכשנו ספה בצבע מסוים זה עושה את מוצר "יחודי" ולכן אי אפשר להחזיר את הספה לחנות לפי חוק תוך שבועים. כמו כן הוא לא רצה לשמוע על החלפת הספה לאחרת מהמלאי (אפילו אם היא יקרה יותר ונצטרך להוסיף במחיר). הנימוקים שלו היו: - הוא לא מוכר מהאינטרנט (לא רצה לשמוע על האתר של החברה שלו) אלא מתצוגה - הוא סיפק מוצר בצבע שבחרנו וראינו את המוצר. זה שלא מדדנו את רוחבו - הבעיה שלנו. - אין מקום באולם התצוגה ולכן אוה לא יכול לקחת את המוצר חזרה. אני אשמח לדעת איך עדיף לי לפעול על מנת לחזיר את המוצר. כמובן אני מוכן לשמור על מוצר חדש ולא לעשות שימוש בו. האם נכון יהיה להגיש תביעה נגד החנות? האם זה שבחרנו צבע מהקטלוג עושה את המוצר יחודי, האם חוק החזרת המוצר לא חל על הספה במקרה הזה? האם יש כאן הטעיית הצרכן? האם ניתן להחזיר את המוצר במצב זה, אם כן על מי יהיו שתשלומים על הובלה? תודה מראש

    השב
  • 19:52, 18 באוקטובר 2012

    ערב טוב,

    אכן לצערי יש צדק בטענת המוכר מחד מאידך הוא אינו יכול להתנער מאחריותו בגין הטעיה שכן התנאי שלכם היה מוצר ברוב X ובפועל קיבלתם מוצר שונה.

    ממליצה לנהל מו"מ לגבי העלות הכרוכה בשינוי המוצר והתאמתו לשביעות רצונכם.

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.