אחריות למוצר או לתאריך הקניה - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • יאיר

    נשלח ע"ייאיר 16:43, 14 בנובמבר 2012

    לפניי כ 3 שנים רכשתי מכשיר פקס עם אחריות ל 3 שנים. לאחר תקופה קצרה התקלקל מכשיר הפקס,היבואן החליט שהוא מחליף לי את הפקס בדגם אחר יותר טוב מקודמו. לאחר כשנה שוב התקלקל הפקס וגם הפעם החליט היבואן להחליפו בדגם חדיש יותר. ( ד.א בכל פעם שהוחלף הפקס לדגם חדש נדרשתי להחליף את מלאי ראשי הדיו שהיו ברשותי כמלאי) לאחרונה התקלקל שוב הפקס .אך כשפניתי לאחריות אמרו לי מהשירות כי האחריות כבר נגמרה. השאלה שלי אם האחריות למוצר הינה ל 3 שנים או לתאריך הרכישה הראשון ?

    השב
  • 11:14, 15 בנובמבר 2012

    שלום רב,

    אין ספק ששאלתך נוגעת לתחום האפור של דיני הצרכנות שכן הלכה למעשה המוצר המקורי שנקנה ממזמן אינו ברשותך ובכל פעם שהחליפו לך מכשיר הגיוני שהאחריות מתחילה ממועד ההחלפה...

    ממליצה לנהל מו"מ עם החנות ולעמוד על זכויותיך כצרכן הזכאי להנות מהאחריות עבור המוצר שרכש שכן עד כה עולה מסיפורך שהמוצרים שרכשת היו פגומים והעובדה שלא נהנית מהמוצר המקורי אינה אלא באשמת החנות.

    ממליצה אף לפנות בתלונה אל המועצה הישראלית לצרכנות.

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.