• 14 בנובמבר 2012

    אחריות למוצר או לתאריך הקניה

    לפניי כ 3 שנים רכשתי מכשיר פקס עם אחריות ל 3 שנים.
    לאחר תקופה קצרה התקלקל מכשיר הפקס,היבואן החליט שהוא מחליף לי את הפקס בדגם אחר יותר טוב מקודמו.
    לאחר כשנה שוב התקלקל הפקס וגם הפעם החליט היבואן להחליפו בדגם חדיש יותר. ( ד.א בכל פעם שהוחלף הפקס לדגם חדש נדרשתי להחליף את מלאי ראשי הדיו שהיו ברשותי כמלאי) לאחרונה התקלקל שוב הפקס .אך כשפניתי לאחריות אמרו לי מהשירות כי האחריות כבר נגמרה.
    השאלה שלי אם האחריות למוצר הינה ל 3 שנים או לתאריך הרכישה הראשון ?

    14 בנובמבר 2012
  • 15 בנובמבר 2012

    אחריות למוצר או לתאריך הקניה

    שלום רב,

    אין ספק ששאלתך נוגעת לתחום האפור של דיני הצרכנות שכן הלכה למעשה המוצר המקורי שנקנה ממזמן אינו ברשותך ובכל פעם שהחליפו לך מכשיר הגיוני שהאחריות מתחילה ממועד ההחלפה...

    ממליצה לנהל מו"מ עם החנות ולעמוד על זכויותיך כצרכן הזכאי להנות מהאחריות עבור המוצר שרכש שכן עד כה עולה מסיפורך שהמוצרים שרכשת היו פגומים והעובדה שלא נהנית מהמוצר המקורי אינה אלא באשמת החנות.

    ממליצה אף לפנות בתלונה אל המועצה הישראלית לצרכנות.

    15 בנובמבר 2012
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?