נעליים פגומות - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • נטע

    נשלח ע"ינטע 22:43, 2 בדצמבר 2012

    קניתי לבתי מגפיים ב- 180 ש"ח. לאחר שהיא נעלה אותן 3 פעמים הסוליה התפרקה. כעבור שבועיים מיום הקניה הגעתי לחנות והחזרתי את המגפיים וביקשתי לקבל החזר כספי. בעל החנות סירב וטען כי אני יכולה להחליף את המוצר או לקבל זיכוי אך אני לא מעונינת לקנות שם שוב. האם על פי חוק אני זכאית לקבל את הכסף חזרה היות והמוצר היה פגום?

    השב
  • 15:59, 4 בדצמבר 2012

    שלום רב,

    אכן החוק מחייב את בעל החנות או היצרן לקבל אחריות ולפצות אותך על רכישת מוצר פגום יחד עם זאת ברוב המקרים האחראים מתנערים מאחריות וגוררים את הצרכן הנפגע להתדיינות בבית משפט שם מוטל נטל להוכיח את הטענה ולעתים העניין אינו פשוט (יטענו שבתך נעלה לא נכון את הנעל ועשתה שימוש כזה שהביא לפגם....).

    יחד עם זאת איני סבורה שאת צריכה לוותר ועליך לעמוד על קבלת פיצוי הולם לעוגמת הנפש ואובדן ההנאה.

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.