• 4 בדצמבר 2012

    רשלנות של חברה בטיפול במכונת כביסה

    שלום רב.
    קניתי לפני פחות משנה מכונת כביסה הנחשבת איכותית ולא זולה.
    לפני כחודש היו רעשים בזמן הסיבובים של המכונה.
    הזמנו טכנאי של החברה ממנה קנינו את המכונה (המכונה עדיין בטווח של שנת אחריות מלאה). הטכנאי הגיע, טען שהבעיה היא במסבים (אני לא כ"כ מבין מה זה אומר), פירק את המכונה והסתבר שזאת לא הייתה הבעיה, אלא לטענתו היה גוף זר (כנראה מתכת קטנה) שהתחכך עם המכונה,המסבים היו במצב מעולה. הוא לקח את המכונה למעבדה כדי ששם יוציאו את הגוף הזר. לאחר מספר ימים התקשרו אלינו ואמרו שהבעיה הייתה בגומי של המכונה והחליפו אותו, ודרשו ממני כסף על כך. הם טענו שזה לא כלול באחריות המלאה על המכונה. התעקשתי על כך שהם היו אמורים להודיע לי על העלות לפני שהחליפו, ואכן מנהל שירות לקוחות הסכימה איתי וויתרה על התשלום. לפני כשבוע הגיע אותו הטכנאי מהפעם הראשונה עם המכונה "המתוקנת", והרכיב את המכונה. הסתבר לו שהוא הרכיב אותה הפוך!(רשלנות שעלולה להוביל לנזק), לכן הוא פירק את המכונה שוב והרכיבה מחדש, הפעם כמו שצריך. לאחר ההרכבה היה עדיין רעש במכונה(לאחר תיקון במעבדה) ולכן הטכנאי לקח את המכונה למעבדה שוב פעם. אשתי התקשרה לחברה ואמרו לה שעדיין יש גוף זר במכונה ובנוסף יש הצטברות של אבנית, דבר שלא אמרו בפעם הראשונה ובלי קשר קצת מוזר שתוך פחות משנה כבר יש הצטברות של אבנית (אנחנו זוג צעיר ללא ילדים שלא נוהג לכבס בתדירות גבוהה מידי). לי זה היה נשמע מוזר, ולכן התקשרתי בעצמי לחברה ולי הם אמרו בעיה אחרת בכלל - בעיה בבלמים של המכונה והם אמרו שכבר החליפו אותם.
    שאלתי היא האם יש כאן רשלנות של הטכנאי (שמתקין את המכונה הפוך דבר שעלול לגרום נזק) או של החברה (שכל פעם מספרת לי סיפורים אחרים ובנוסף מפרקת לי את המכונה מספר פעמים, דבר שמוסיף לבלאי של המכונה, ובנוסף כל פעם מוצאת בעיה אחרת)?
    האם יש משהו שאני יכול לדרוש מהחברה? למשל הארכת האחריות המלאה לשנה או בקשה למכונה חדשה?
    תודה רבה על ההקשבה והסבלנות!

    4 בדצמבר 2012
  • 4 בדצמבר 2012

    רשלנות של חברה בטיפול במכונת כביסה

    שלום רב,

    אכן ניכרת התנהלות חריגה ומרגיזה. ממליצה לפנות בכתב אל שירות הלקוחות לתאר בהרחבה את השתלשלות העניינים לציין את פרטי הדגם ולצרף כל מסמך שיש לכם בגין כל תיקון או הוצאה.

    דרשו פיצוי הולם אפשר בדמות הארכת תוקף האחריות או כל פיצוי אחר ובלבד שתקבלו התנצלות ופיצוי.

    4 בדצמבר 2012
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?