זמן סביר לתיקון המחשב - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • sasha

    נשלח ע"יsasha 14:54, 14 באוגוסט 2013

    שלום רב. ברצוני לברר על המקרה הבא: הבאיתי את המחשב שלי לתיקון בחודש מאי, כאשר במהלך המשלוח נגרם נזק למחשב. הודעה על כך קיבלתי מחברת המשלחת את המחשבים לחברת איי בי אמ. הסברתי להם שהמחשב נשלח תקין ויש טופס מסירה שמעיד על כך. דיברתי עם חברת איי בי אמ על הנושא ונאמר לי שאכן המחשב התקבל עם נזק פיזי, ושהם יתקנו זאת על חשבונם. כל זה קרה במהלך חודש מאי, ומאז המחשב אצלהם . הייתי קרוב לחודשיים בלי מחשב, עד ששלחו לי תחליפי. כשאני מתקשר לברר על מצב התיקון, כל הזמן אומרים לי שמחכים לתשובה מחברת אסוס (שלהם שייך המחשב שנשלח לתיקון), ושבלי תשובה שלהם אין מה לעשות, ושמנסים להוציא אישור למחשב חדש בשבילי או לזיכוי כספי. אנחנו כבר באמצע החודש השמיני, וזה אומר שהמחשב נמצא בתיקון כבר 3 חודשים וחצי. כל הזמן מבטיחים לי לחזור אליי, וכך עוברים עוד שבוע ועוד שבוע ואני תקוע עם מחשב תחליפי, והמחשב שלי נמצא ב"תיקון" שזה על חשבון תקופת האחריות. רציתי לברר אם יש לי עילה משפטים מסויימת כלפי המקרה, האם זה זמן סביר של התיקון, והאם אני יכול לתבוע בגין איזו שהיא עוגמת נפש ? אודה לתשובה, סשה.

    השב
  • 17:28, 14 באוגוסט 2013

    שלום רב,

    אכן ניכר שנגרם לך נזק בדמות אובדן הנאה ועוגמת נפש. יחד עם זאת אני סבורה שהנזק הסופי טרם התגבש. ממליצה לפנות בכתב אל שירות הלקוחות לתאר את השתלשלות העניינים ולדרוש פיצוי וסיום הטיפול בהקדם.

    לאחר קבלת המחשב חזרה תוכל לשקול הגשת תביעה כנגדם.

    תגובה
  • 00:06, 15 באוגוסט 2013

    תודה רבה על התשובה.
    בהמשך להתייחסותך האם ניתן להסתמך על תקנות הבאות:
    יצרן ימלא את חובתו לתקן טובין על פי תקנות אלה לא יאוחר מתום
    שבוע ימים מהיום שבו נקרא לעשות כן או מתום עשרה ימים מהיום שבו
    נמסרו הטובין לתחנת השירות, לפי הענין; נמסרו הטובין לנקודת
    המכירה בהתאם כאמור בתקנה 9(ב), ימלא היצרן את חובתו לתקן את
    הטובין לא יאוחר מתוםשבועיים מהיוםשבונמסרו הטובין.
    (ב) חויב עוסק בתיקון הטובין לפי תקנה 19, ימלא את חובתו בתוך
    תקופה של שלושה שבועות מיום שנקרא.

    זה איכשהו מתקשר למקרה שלי?

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.