בערב ראש השנה פנתה אלי סלקום באמצעות SMS והציעה כדלקמן: "..חבילה ללא הגבלה + גלקסי 4 ב 159 ₪ לחודש בלבד ל 36 חודשים, בהחזרת מכשיר ישן. חג שמח, סלקום. למימוש פנה לנק' המכירה הקרובה לביתך, ההצעה תקפה היום בלבד או עד גמר המלאי. כפוף לתנאי המבצע.." כאשר פניתי לסניף החברה (בדחיפות באותו יום) התברר כי המחיר שהוצג לי אינו כולל מעמ ובנוסף עלי להוסיף סכום של כ - 1,000 ש"ח. אני הודעתי למנהל הסניף שאני מקבל את הצעתם הכתובה ודורש לקיים התקשרות כלשונה. פנייתי בכתב לחברה לאחר מעשה נדחתה בכתב ללא הסברים ממש למעט זאת: א. "אתה לקוח עסקי ולכן אנו מציגים לך מחיר ללא מע"מ". ב. צויין כי המבצע כפוף לתנאי מבצע
האם לדעתך חברה פטורה מלכלול מע"מ במחיר שירות/מוצר בפניה שכזו בנימוק של פניה לעוסק מורשה?
בתודה, יעקב נ.ב. בכוונתי לתבוע את סלקום בתביעות קטנות (ייצוגית גם אפשרי אך אין לי עניין כרגע) על שורה של עבירות אך סוגית המע"מ מעניינת במיוחד
האם אתה באמת בעל תעודת עוסק מורשה? האם הטלפון רשום על שם העסק או על שמך הפרטי? והאם השימוש בטלפון נעשה לצורכי העסק או לצרכים פרטיים?
אף אם נניח שאתה לקוח עסקי עדיין, לדעתי, מדובר כאן בהטעיה. אילו היית יודע שהמחיר לא כולל מע"מ יתכן שכלל לא היית טורח להגיע למרכז השירות. כנ"ל גם לגבי התשלום הנוסף בסך 1000 ש"ח. סכום זה מהותי לעסקה ואילו היית יודע שאתה נדרש לשלם סכם זה, ככל הנראה, לא היית מגיע למרכז השירות.
קיימת פסיקה של בית המשפט הקובעת שעל אף שלקוח מוגדר לקוח עסקי בחברה מסוימת הוא נחשב צרכן על פי הגדרת חוק הגנת הצרכן. אם אני זוכר נכון המבחנים דיברו על שימוש שהינו ברובו למטרות פרטיות, שם הלקוח בחברה הוא שמו של הלקוח בלבד (לדוגמא: במקום "עו"ד אדי בליטשטיין" הלקוח מופיע במערכות החברה כ"אדי בליטשטיין" בלבד), ומספר מבחנים נוספים. חשוב לציין שמוכרת לי פסיקה סותרת הקובעת שכל לקוח עם עוסק מורשה הוא לקוח עסקי (תוך התעלמות מוחלטת מהמבחנים).
הטעיה בוטה של חברת סלקום
הטעיה בוטה של חברת סלקום