החזר כספי על משקפי ראייה בניגוד למה שהזמנתי ולא ניתן לראות בהם - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • רחלי

    נשלח ע"ירחלי 16:28, 15 באוקטובר 2013

    הזמנתי משקפי מולטיפוקל מינוס 10 שילמתי 4,500 ש"ח בכרטיס אשראי בחמישה תשלומים כשהתשלום הראשון כבר ירד, שילמתי מחיר כזה על עדשות הכי דקות שקיימות והבטיחו לי שהעדשה תצא מאוד דקה, וגם הבטיחו גם אחריות על העדשות, כשקיבלתי את המשקפיים ללא אחריות נדהמתי לראות שהעדשות עבות מאוד ופשוט בושה ללכת איתם. יש בהם גם עיגולים כמו של משקפיים לפני 20 שנה. מזעזע חוץ מזה כשהרכבתי אותם לא רואה כלום לא מסוגלת לראות בהם. רופא עיניים של קופת חולים אמר לי שהמולטיפוקל הזה לא מתאים לי בכלל. פניתי לחנות ואמרתי להם שזה לא מה שהבטיחו לי וזה בושה ללכת עם המשקפיים האלה ברחוב. סרבו להחזיר את הכסף והציעה לי להעביר את העדשות למסגרת אחרת, הגעתי כעבור יומיים והראו לי 4 מסגרות מזעזעות וזקנות ואמרו לי שהם ירכיבו את העדשות במסגרות אלו וזה אמור באופן כזה להיות דק יותר מסגרות מגעילות לגמרי ואני אמורה לבחור אחד מ-4 המסגרות המגעילות האלו. ברור שלא על כך שילמתי 4,500 ש"ח בחרתי מסגרת והבטיחו שהעדשה תצא דקה מאוד.ויצאה עבה מאוד ואני גם לא מסוגלת לתפקד איתם. בYNET פורסם לפני שנה וצי שהם שהם מתחייבים להחזיר 65% מהכסף והשאר בזיכוי אולם באופטיקה שקניתי סירבו להחזיר לי את הכסף גם כשדיברתי עם ההנהלה. מה ניתן לעשות במצב זה: 1. כיצד ניתן לעצור את העיסקה בכרטיס אשראי ולתבוע את התשלום הראשון שכבר ירד. מה עלי לעשות לביטול העיסקה. 2. אתמול הציעו לעשות 2 זוגות במקום זה האם צריכה לענות להם אין לי שום אמון בהם הם ידועים כרמאים וירמו אותי שוב כמו שעשו לרבים וטובים לפני גם לא מעוניינת במה שמציעים לי . וגם היתה תכנית כולבוטק על הרמאות שלהם בזמנו. 3. האם התחייבות שלהם בYNET לפני שנה וחצי להחזיר 65% והשאר כזיכוי 1היא התחייבות שתופסת? 4. בקיצור כיצד אוכל לקבל את כספי בחזרה ולעצור את עיסקת האשראי עקב אי התאמה מוחלטת למה שהזמנתי וגם לא מסוגלת לראות אותם.

    השב
  • 18:13, 15 באוקטובר 2013

    בקשי מעו"ד שישלח להם מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. לרוב הרשתות הסוררות מעדיפות שלא להגיע לערכאות משפטיות משום שהן יודעות שהן לא תמיד מדייקות ביישום התקנות הרלוונטיות לעניין ביטול עסקה. להערכתי לאחר המכתב יסכימו לבטל עסקה.

    הכתבה ב-YNET לא רלוונטית. החנות תמיד יכולה לטעון שהיא שינתה מאז את המדיניות. יחד עם זאת, אין מחלוקת שהמדיניות צריכה לעמוד בהוראות החקיקה הרלוונטית.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.