האם לפי החוק אפשר לבטל עסקה של רכישת מזרון? - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • הדס

    נשלח ע"יהדס 14:03, 10 בנובמבר 2013

    רכשתי מזרון - בגודל סטנדרטי, ללא מאפיינים ייחודים , בדיוק כפי שמופיע בתצוגה. נאמר לי שבמידה ולא יהיה נוח\ לא ניתן לקבל החזר כספי אלא רק להחליף למזרון אחר. המזרון מאד לא נוח לי (וגם זה בלשון המעטה) ולא מצאתי מזרון אחר שנראה לי שיהיה טוב עבורי. המזרון עדיין בניילון, כפי שקיבלתי אותו. האם מזרון נכלל במוצרים שמותר לבטל ולהחזיר? בחנות טוענים שמכיוון שהם מייצרים מזרון במיוחד עבור כל לקוח, לא ניתן לבטל (אבל כאמור אין להם בעיה להחליף)

    השב
  • 20:18, 10 בנובמבר 2013

    האם ידוע לך מדוע החברה טוענת שהמזרון יוצר במיוחד עבורך אם לטענתך הוא סטנדרטי לחלוטין?

    לא הצלחתי לאתר בתקנות הגנת הצרכן מניעה לבטל עסקת רכישת מזרון מלבד אם אכן מדובר בהזמנה על פי דרישות ומידות מיוחדות שהוזמנו על ידי הלקוח.

    תגובה
  • 09:13, 11 בנובמבר 2013

    טופס ההזמנה שלהם קבוע ובו מצויין שכל הזמנה היא מיוחדת עבור הלקוח.
    הם טוענים שהם תופרים כל מזרון בנפרד לאחר שהלקוח הזמין.
    בפועל, המזרון שמתקבל הוא בדיוק כמו שמוצג באולם התצוגה.
    לא ניתן לבחור שום מאפיין כמו צבע, דרגת קושי וכד' . אפילו שאלתי אם ניתן לשנות את דרגת הקושי (לאחר שנוכחתי שהוא קשה לי מדי) ונענתי בשלילה.
    הגודל שהזמנתי הוא סטנדרטי - 140*190 (וגם המוכר אמר שזה סטנדרטי)
    אני מניחה שהם פועלים כך כדי לעקוף את התקנה השאלה אם זה תופס.

    תגובה
  • 09:21, 11 בנובמבר 2013

    אם זה המצב לדעתי יש לך עילה טובה לתביעה.

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.