לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
הדס

האם לפי החוק אפשר לבטל עסקה של רכישת מזרון?

רכשתי מזרון - בגודל סטנדרטי, ללא מאפיינים ייחודים , בדיוק כפי שמופיע בתצוגה. נאמר לי שבמידה ולא יהיה נוח\ לא ניתן לקבל החזר כספי אלא רק להחליף למזרון אחר. המזרון מאד לא נוח לי (וגם זה בלשון המעטה) ולא מצאתי מזרון אחר שנראה לי שיהיה טוב עבורי. המזרון עדיין בניילון, כפי שקיבלתי אותו. האם מזרון נכלל במוצרים שמותר לבטל ולהחזיר? בחנות טוענים שמכיוון שהם מייצרים מזרון במיוחד עבור כל לקוח, לא ניתן לבטל (אבל כאמור אין להם בעיה להחליף)

עו"ד אדי בליטשטיין

האם ידוע לך מדוע החברה טוענת שהמזרון יוצר במיוחד עבורך אם לטענתך הוא סטנדרטי לחלוטין? לא הצלחתי לאתר בתקנות הגנת הצרכן מניעה לבטל עסקת רכישת מזרון מלבד אם אכן מדובר בהזמנה על פי דרישות ומידות מיוחדות שהוזמנו על ידי הלקוח.

הדס

טופס ההזמנה שלהם קבוע ובו מצויין שכל הזמנה היא מיוחדת עבור הלקוח. הם טוענים שהם תופרים כל מזרון בנפרד לאחר שהלקוח הזמין. בפועל, המזרון שמתקבל הוא בדיוק כמו שמוצג באולם התצוגה. לא ניתן לבחור שום מאפיין כמו צבע, דרגת קושי וכד' . אפילו שאלתי אם ניתן לשנות את דרגת הקושי (לאחר שנוכחתי שהוא קשה לי מדי) ונענתי בשלילה. הגודל שהזמנתי הוא סטנדרטי - 140*190 (וגם המוכר אמר שזה סטנדרטי) אני מניחה שהם פועלים כך כדי לעקוף את התקנה השאלה אם זה תופס.

עו"ד אדי בליטשטיין

אם זה המצב לדעתי יש לך עילה טובה לתביעה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צרכנות