מוצר תקול במסגרת אחריות - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • רון

    נשלח ע"ירון 15:56, 2 בדצמבר 2013

    שלום רב, רכשתי לפני 7 חודשים בקר לקונסולת אקס בוקס 360 (הגה ודוושות). לפני כחודש וחצי ההגה הפסיק להגיב והחל להשמיע רעשים מוזרים. לי אישית נשמע שאחד הרכיבים הפנימיים נשבר. החזרתי את ההגה לחנות ושם נאמר לי שהוא ישלח ישירות ליצרן בארה"ב לצורך תיקון וזה עלול לקחת כחודש ימים. לא שאלתי יותר מדי שאלות והמתנתי בסבלנות (למרות שזו קצת חוצפה להשאיר אותי בידיים ריקות למשך כל כך הרבה זמן) . לאחר כחודש צלצלו מהחנות ואמרו שההגה במסגרת האחריות, היצרן מסר כי התקלה הייתה במוצר או משהו בסגנון אבל הם לא מייצרים יותר הגאים כאלו (החטיבה פשטה רגל או משהו בסגנון) ולכן יש לזכות את הלקוח (אותי...). בעל החנות הציע לי הגה אחר במקום , או זיכוי. ההגה שהוא הציע לי איננו זהה בתכונות שלו להגה שרכשתי - הוא ללא מנגנון תגובה, לכן הוא זול גם ב400 שקלים מההגה שרכשתי. אמרתי לבעל החנות שלדעתי אם המוצר התקלקל במסגרת האחריות ולא ניתן לתקנו ובנוסף, לא ניתן להחליפו למשהו שווה ערך הוא צריך להחזיר לי את כספי. בעל החנות מתעקש על זיכוי. האם יש לי עילה לתביעה משפטית? נ.ב. -לא הסכימו להציג בפני את המכתב מייצרן ההגה. תודה רבה !

    השב
  • 16:01, 2 בדצמבר 2013

    במקרה כזה מגיע לך החזר כספי ולא זיכוי. במידה ולא ישיבו לך את כספך - יש עילה לתביעה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.