מידע שגוי שנמסר ע"י המוכר וגרם להפסד כספי - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אירית חולי נחום

    נשלח ע"יאירית חולי נחום 02:57, 4 בדצמבר 2013

    שלום רב, בעלי ואני התעניינו לפני כ-3 שבועות במחשב נייד בחנות המוכרת מחשבים וציוד היקפי. המוכר הציע לנו לשדרג למחשב יקר יותר שלדעתו יתאים יותר לצרכינו. החלטנו לברר קצת על המחשב, לכן לא קנינו מיד. לאחר כ-3 ימים חזרתי לחנות במטרה לקנות את המחשב שעליו המליץ המוכר, אך לפני הקניה שאלתי אות המוכר במפורש לגבי מבצעי סוף שנה, שכן היינו באמצע נובמבר, ודגמים חדשים של מחשבים עתידים לצאת, כך שחשבתי שייתכן שאם נחכה מעט, אולי נוכל לקנות מחשב זה במחיר זול יותר. המוכר ענה לי ממש במילים אלו:"גם אם תהיה הנחה, זה לא יהיה יותר מ-100ש"ח". שאלתי שוב, והוא ענה שבטוח לא תהיה הנחה גדולה יותר. עידכנתי את בעלי טלפונית, והחלטנו ש100 ש"ח זהו סכום שאנחנו יכולים לספוג וקנינו את המחשב. לאחר כשבוע יצאה אותה חברה ממנה קנינו את המחשב בפרסומים של מבצעי סוף שנה. גם המחשב מהסוג שאנחנו קנינו הוזל במסגרת מבצעים אלו ב-400ש"ח. יש לציין שמבחינתנו זהו כבר סכום משמעותי, ואילו המוכר היה אומר שייתכנו הנחות משמעותיות או אפילו שאינו יודע מה יהיה גובה ההנחה, היינו מחכים עם רכישת המחשב אף מספר שבועות. פנינו לשירות הלקוחות, בבקשה לקבל החזר בגובה הנחת מבצע סוף השנה. הנציג בירר את העניין עם המוכר, שהודה שאמר לנו שההנחה לא תהיה גדולה מ100 ש"ח. ולמרות זאת, בשירות הלקוחות אמרו שאין הם יכולים לעזור לנו בנושאים כספיים ושנכתוב להם פנייה במייל. כתבנו כפי שהתבקשנו, אך עד כה לא התקבלה תגובתם. האם יש מה לעשות בעניין? האם אכן מגיע לנו החזר או שזו פשוט הבעיה שלנו? האם יש עילה לתביעה משפטית במקרה זה?

    השב
  • 04:48, 4 בדצמבר 2013

    שלום,

    לדעתי אין לכם עילת תביעה. לא ניתן לצפות מהמוכר לדעת אילו מבצעים הרשת/החנות תציע בעתיד, ותמיד קיים סיכון שבעוד זמן קצר מחיר המוצר הנרכש ירד. על פי אותו היגיון מחיר המחשב עשוי היה אף לעלות.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.