ביטול עסקה, השבת כספים ועצירת תשלומים עתידיים - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • יולי

    נשלח ע"ייולי 20:29, 16 בדצמבר 2013

    אדי שלום רב! רכשתי מטבח בחברת מטבחים ״ארט טופז״ בחודש ספטמבר. תאריך האספקה היה אמצע נובמבר אולם המטבח אינו סופק עד היום. השמועות אומרות כי החברה נמצאת בקשיים כלכליים ומיועדת לפירוק. בסניף בו רכשנו נאמר לנו כי מנכ״ל החברה הורה ללקוחות לבצע ביטול תשלומים באשראי כי לא ידוע אם ומתי תהיה האספקה. ידענו את החברה על ביטול העסקה עקב אי עמידה בתנאיה מצידם. מילינו טופס ״כשל תמורה״ ושלחנו למחלקת בירורים של ישראכרט. נאמר לנו ע״י הנציג בישראכרט כי הבקשה בטיפול והם יבררו זאת מול בית העסק, עד אז התשלומים ימשיכו לרדת ובמידה ונמצא צודקים יחזירו לנו את הכספים שירדו מהיום והלאה באופן רטרואקטיבי. השאלה שלי היא- האם יש דרך לעצור באופן מיידי כבר היום את התשלומים העתידיים? ומי ישא בדין השבת הכספים שכבר שולמו לבית העסק? תודה רבה על העזרה!

    השב
  • 21:27, 16 בדצמבר 2013

    תגובה
  • 21:29, 16 בדצמבר 2013

    ערב טוב, לצערי אין דרך לעצור באופן מיידי את התשלומים. ככל שהמטבח לא סופק בפועל חברת האשראי אמורה להשיב את מלוא סכום העסקה.

    תגובה
  • 08:42, 17 בדצמבר 2013

    אדי תודה על תגובתך! יצרתי קשר עם ״פניות הציבור״ של ישראכרט ונאמר לי כי על פי חוק כרטיסי האשראי, הכסף ששולם עד כה, יוחזר ע״י חברת האשראי רק באחד משני המצבים הבאים: בית העסק חתם על טופס ״ביטול עסקה״ או שנתקבל צו מבית משפט על ביטוח העסקה. האם הדברים הנ״ל הינם מדויקים או שבכל מצב בו בית העסק לא סיפק את המוצר חלה על חברת האשראי החובה להחזיר לצרכן את מלוא סכום העסקה (כולל הסכום ששולם עד כה)? תודה על עזרתך!

    תגובה
  • 09:12, 17 בדצמבר 2013

    הדברים נכונים.

    תגובה
  • 09:58, 15 בינואר 2014

    אדי שלום,
    קרה לי אותו סיפור עם מטבח שלא קיבלתי מטופז.
    אני גם אשלח תופס״אי קבלת תמורה״ לישראכרט. השאלה היא איך להודיע חברת העסק אם כבר כל המשרדים סגורים חוץ מרמת גן. האם להודיע בטלפון מספיק או שצריך אוכחה בכתב (כמו פקס)? האם אני גם צריכה לקבל תשובה של העסק שהם קיבלו את הודע שלי?
    תודה על התשובות ואנא סלח לי על השגיות, עברית לא ספת אם שלי ואני מנשה כל משאני יכולה כדי לעשות את המבוקש לפי החוק ולקבל את כספי חזרה. מזל שיש אנשים כמוך שלוקח מהזמן שלו כדי לעזור...
    שוב תודה
    אווה

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.