מוצר שנשבר במשלוח בדואר ישראל - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אריה

    נשלח ע"יאריה 21:50, 16 בדצמבר 2013

    שלום רב: בעקבות פנייה לדואר ישראל על אייפד שנשלח על דרכם ונשבר בזמן המשלוח,קיבלתי מכתב תשובה שהם "לא אחראים על מוצרים שניזוקו במהלך העברתם בדואר ,גם אם נארזו כנדרש". אני מעוניין לדעת האם זה נכון שאין להם אחריות ובמידה וזה לא נכון האם יש מה לעשות בנדון.

    השב
  • 22:04, 16 בדצמבר 2013

    סעיף 60.1 לרישיון חברת הדואר קובע כדלקמן: "בעל הרישיון ישא באחריות, על פי כל דין, לכל מקרה מוות, נזק, או אובדן שיגרמו לגופו של אדם, או לרכושו, במישרין או בעקיפין, כתוצאה מהשימוש ברישיון או עקב השימוש בו".
    הסעיף הבא אף קובע חובת פיצוי.
    על פניו נראה שחברת הדואר אכן אחראית לנזק ובמידה והיא מתכחשת לכך אין אלא לתבוע בבית המשפט.

    תגובה
  • 17:14, 17 בדצמבר 2013

    תודה

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.