• 23 בדצמבר 2013

    חוק הטכנאים

    מה קורה במקרה וחברה שולחת שליח לאסוף מוצר תקול (במקרה זה מדפסת משרדית) במסגרת 'תקופת האחריות' למוצר ימים בודדים לאחר רכישתו והשירות אותו הפעילה החברה האחראית למוצר הינו שירות שליחויות חיצוני.

    החברה האחראית על המוצר מודה בפני כי אכן הייתה חריגה של זמן מטווח השעות שניתן ( 10:00 - 14:00) וכי אכן השליח הגיע באיחור של למעלה משעה ( הגעה ב 15:05) מהטווח העליון שניתן, אך טוענת כי היא אינה אחראית על כך וכי ספק השירות, קרי השליח, אחראי במקרה של פיצוי עבור הזמן שהמתנתי ( למעלה מ 5 שעות)
    מי אחראי לשלם את הפיצוי על האיחור? חברת השליחויות או ספק שירות האחריות של המוצר?

    תודה מראש

    23 בדצמבר 2013
  • 24 בדצמבר 2013

    חוק הטכנאים

    שלום, שים לב בבקשה שלא קיים "חוק הטכנאים". הסעיפים הרלוונטיים לאיחור הגעת טכנאי מופיעים בחוק הגנת הצרכן. כמו כן, שים לב בבקשה שההתייחסות הינה לטכנאים ולא לשליחים. אמנם נתקלתי בעבר בפס"ד אחד שהרחיב את הפרשנות והחיל את החוק גם על שליח, אך לדעתי מדובר בפרשנות מרחיבה של לשון החוק וכלל לא בטוח ששופט אחר יפסוק בצורה דומה.
    אני בכל זאת מציע לפנות לשתי החברות בכתב ולדרוש את הפיצוי. תעמוד על זכותך לקבל מהן תגובה בכתב. לאחר קבלת התגובות יתכן ויהיה כדאי לשקול פניה לבית המשפט.

    24 בדצמבר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?