פרישה מהשתתפות במגמה ואי החזרת כספים על ידי בית הספר - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • שלומית

    נשלח ע"ישלומית 08:35, 6 בפברואר 2014

    שלום, בני נרשם למגמת אומנות בכיתה ח. לאחר מספר חודשים ביקש לפרוש בגלל חוסר שביעות רצון אישית. (יש לציין שמגמת הפרישה מהמגמה גבוהה ומעט לפני שהתקבלה החלטתנו לאפשר לו לפרוש איימה המורה בזמן שיעור ש:" מי שיפרוש לא יקבל החזר של הכספים"). כאשר הודענו להנהלת בית הספר התקבלה תשובה בע"פ שאין הם מתכוונים להחזיר את הכספים (טוענים ששלחו בכתב ולמרות שביקשנו מספר פעמים טרם התקבלה תשובה כתובה) . נקבעה פגישה עם מנהלת בית הספר ומורת המגמה לשבוע הבא. מדובר בעלות של כמה מאות שקלים בחודש. נותרו עוד 5 צ'קים שטרם נפדו (פברואר- יוני). בתחילת השנה קיבלנו טופס תשלומים שבו נכתב כי העלות היא עבור ציוד, סיורים במוזיאון, שכר הוראה וכי מי שלא יעמוד בתשלומים לא יוכל להמשיך בפעילות. בשום מקום לא צוין מה קורה במצב של פרישה מהמגמה. מה ההתייחסות של החוק למצב כזה? האם זה לגיטימי לבטל את הצ'קים חד צדדית? ידוע לי (באופן דיסקרטי כי ההורים הם חברים שלנו) שבנות שבחרו לפרוש כחודש וחצי לפני בני הובטח החזר של כ 80% מהסכום שנותר לתשלום. תודה

    השב
  • 09:27, 6 בפברואר 2014

    ביטול הצ'קים באופן חד צדדי זה הדבר הגרוע ביותר שתוכלי לעשות.
    החוק לא מאפשר לבטל עסקה במצב שתיארת, אלא אם כן נתקלת במצב של הטעיה או הפרת הסכם מצד המגמה.

    תגובה
  • 09:35, 6 בפברואר 2014

    ומה לגבי העובדה שבמקרה דומה כן הוחלט להחזיר כספים? האם יש מקום (בהסכמת ההורים שהחזירו להם כספים) להעלות את נושא ההשוואה
    תודה

    תגובה
  • 09:37, 6 בפברואר 2014

    בהחלט אפשרי להעלות את הנושא, גם בלי הסכמת יתר ההורים.

    תגובה
  • 13:40, 6 בפברואר 2014

    תודה רבה

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.