אי הגעה לטיסה - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • עמית

    נשלח ע"יעמית 13:01, 15 בפברואר 2014

    שלום רב, לפני כחודש וחצי משפחתי רכשה כרטיסי טיסה לאירופה עבור טיול משפחתי. אני סטודנט ורצה הגורל ומועד הטיסה יוצא על מועד ב' שאין ביכולתי לוותר עליו. שינוי מועד הטיסה ליום לאחר מכן, מצריך תשלום של כמעט פי 2 מערך הכרטיס (הכרטיס נקנה ב260 דולר ושינוי המועד עולה 400 דולר, וזאת כיוון שלא ניתן לשנות רק את מועד ההלוך, ע"פ סוכנות הנסיעות יש לפתוח מחדש את הכרטיס ו"לרכוש" מחדש גם את הכרטיס חזור). חשבתי על האפשרות לרכוש כרטיס הלוך בחברה אחרת ולחזור עם הטיסה המקורית, אך הבנתי שיכול לקרות אחד משניים: או שהחברה תבטל את כל הכרטיס כיוון שלא הופעת לטיסה הראשונה או שאתה נקנס על כך שלא הגעת לטיסה הראשונה. לא הצלחתי להבין כיצד החברה יכולה לקנוס אותי על כך שלא הגעתי לטיסה? החברה קיבלה את הכסף על המושב, וכביכול הקנס הוא על כך שלא נתתי לחברה את ההזדמנות למכור את המושב- כלומר, החברה עושה כאן כסף כפול על אותו מושב, כיוון שהיא איננה מחזירה את הסכום על ביטול המושב ועדיין מוכרת אותו לאדם אחר. השאלה שלי היא- במידה וארכוש כרטיס טיסה הלוך בחברה אחרת ולא אגיע לטיסה ובכל זאת החברה תקנוס אותי, יהא ניתן להגיש תביעה כנגד סעיף זה בתקנון החברה מתוקף תנאי מקפח בחוזה אחיד? או לחילופין כתנאי לא חוקי? ולבטל את הקנס על אי ההופעה לטיסה? יש לציין כי מדובר בחברת אל-על. תודה מראש, עמית

    השב
  • 13:11, 15 בפברואר 2014

    שלום, למיטב ידיעתי אין הוראה חוקית המאפשרת לאל על לגבות קנס בנוסף למחיר הכרטיס, ואכן נראה שמדובר בכפל תשלום (בנוסף על תשלום מלא על כרטיס הטיסה).
    לא ידוע לי על תביעה שהוגשה עד כה בנושא זה, אך לדעתי בית המשפט לא יראה קנס זה בעין יפה (במיוחד לאור העובדה שהחברה גובה בפועל את מחיר הכרטיס).


    תגובה
  • 13:49, 15 בפברואר 2014

    לאחר חיפוש, בפס"ד ת"ק 44023-11-10 אופיר ואח' נ' קונטיננטל איירליינס בע"מ ואח'
    נקבע, כי החברה אינה יכולה לבטל את הכרטיס חזור בשל כך שהנוסע אינו הגיע לטיסה הלוך. נקבע לתובע אשם תורם בשל כך שלא הודיע לחברה כי שהשינוי אינו היה פתאומי. אזי, במידה והודעתי לחברה מספיק זמן מראש כי אינני יכול להגיע לטיסה הלוך אך אני מעוניין להגיע לטיסה חזור, החברה תהיה חייבת להשאיר לי את המקום בטיסה חזור? ובנוסף, לא תוכל לקנוס אותי? הרי שאני נותן לה את האפשרות למכור את המושב שלי למרות שהיא לא מחזירה לי תשלום עליו.

    תגובה
  • 13:52, 15 בפברואר 2014

    מדובר בפס"ד של בית משפט לתביעות קטנות, הוא אינו מחייב ובית משפט אחר עשוי להגיע למסקנה שונה.

    תגובה
  • 13:56, 15 בפברואר 2014

    נכון, אך לפי האמור לעיל, מהם סיכוי התביעה שלי במידה ואודיע כי אינני יכול להגיע לטיסה הלוך אך אני מעוניין להגיע לטיסה חזור. ובכל זאת כשאגיע לטיסה חזור יודיעו לי הכרטיס בוטל או לחילופין כי עלי לשלם קנס?

    תגובה
  • 10:31, 10 בנובמבר 2015

    היי עמית

    אשמח לסייע לך, הקמתי עמותה אשר פועלת לתת סיוע משפטי לנוסעים שנתקלו בדיוק במקרה כמו שלך אי הופעה לטיסה.
    www.iatpa.net
    דודי

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.