ביטול עסקה תוך 14 ימים - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • לירן

    נשלח ע"ילירן 16:10, 16 בפברואר 2014

    הי, ב4.2 אחי החייל פנה לדוכן בסט מובייל, וביקש לקנות אזניות, קנה אזניות גדולות, כאשר המוכר לפני כן פתח לו את המוצר הראה לו והדגים. מאז אחי הלך לצבא, ואמרו לו שהוא לא יכול להגיע עם אזניות כאלה, על כן באתי לדוכן וביקשתי לבטל את העסקה במסגרת 14 יום, מאז אני במאבק עיקש וקשה עם החברה, שלטענתם זה מוצר סטרילי, ועוד מליון סיבות לא לבטל את העסקה. פניתי גם למועצה לצרכנות, שלחתי פקסים עם אישורים על שליחה, והגעתי גם למנכל החברה, כל הטענות שלהם זה שהמוצר סטרילי ופתוח והספק לא מוכן לקבלו חזרה, יש לציין שהמוצר נפתח במסגרת הדגמה ומכירה, ולא נעשה שימוש במוצר, אשמח לעזרתכם וייעוצכם בנושא

    השב
  • 19:26, 16 בפברואר 2014

    ככל שערך האוזניות עולה על 50 ש"ח ולא בוצע בהן שימוש אחיך רשאי לבטל את העסקה. פתיחת האריזה, כשלעצמה, אינה מהווה עילה לאי ביטול עסקה.
    אם בית העסק מתעקש לא לבטל תאלץ להגיש תביעה.
    במקביל תבקש מבית העסק שיפנה אותך לסעיף הרלוונטי בתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) הקובע שאוזניות הן "מוצר סטרילי" אשר מאפשר לבית העסק לא לבטל עסקה. אני לא מכיר סעיף כזה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.